۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۸۶۵۵۰

اعلام حمایت طلاب و فضلای قائنات از تحصن کنندگان در بیرجند

نماینده طلاب و فضلای قائنات و زیرکوه با اعلام حمایت از تحصن کنندگان در شهرستان بیرجند از اظهارات نسنجیده استاندار خراسان جنوبی انتقاد کرد.
تحصن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  جلسه هم اندیشی نمایندگان طلاب و فضلای شهرستان قائنات و زیرکوه با حضور نماینده اسبق و فعلی مجلس شورای اسلامی این شهر در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام علی قربانی در این جلسه با اشاره به جریان تحصن علما و فضلای شهرستان بیرجند در مقابل حرف های نسنجیده استاندار خراسان جنوبی گفت: هم اکنون روز سومی است که دروس حوزوی در این شهرستان تعطیل شده و همه ائمه جمعه تحصن کرده اند و امروز نماز جمعه را ائمه جمعه موقت اقامه کرده اند.

نماینده طلاب و فضلای قائنات با اعلام حمایت از تحصن کنندگان در شهرستان بیرجند اظهار داشت: ما از سخنان حاشیه دار استاندار خراسان جنوبی اعلام نگرانی می کنیم و از مسؤولان درخواست داریم تا از این حرکت خودجوش مردمی دفاع کنند.

وی ادامه داد: چند هفته است که اوضاع در شهرستان بیرجند وضعیت مناسبی ندارد و علما در حال اعتراض هستند و چون ترتیب اثر داده نشده است هم اکنون به تحصن و اعتراض جدی پرداخته اند و این حرکت از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته است.

حجت الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: مردم متدین خراسان جنوبی از سخنان نسنجیده استاندار بسیار ناراحت هستند و در برخی از شهرستان ها راهپیمایی انجام داده اند؛ بنابراین از وزارت کشور و رییس جمهور کشور انتظار می رود نسبت به پیگیری این مسأله اقدام کنند و توقع مردم را که عزل استاندار خراسان جنوبی است را برآورده کنند.

در ادامه حجت الاسلام فلاحتی با بیان اینکه منشأ تمام مشکلات جامعه بی توجه به مسائل دینی است، عنوان کرد: مسؤولان پیش از هر چیز باید خداوند را در نظر خویش داشته باشند و همواره با خدمت خالصانه در را شکوفایی انقلاب اسلامی قدم بردارند.

نماینده طلاب و فضلای قائنات با انتقاد از مسأله بانکداری آلوده به ربا تصریح کرد: متاسفانه هم اینک مسأله ربا در بانک ها به وضوح دیده می شود، مراجع گرانقدر تقلید باید از روز اول با تمام وجود رو به روی این مسأله ایستادگی می کردند تا هم اکنون با این مشکلات رو به رو نمی شدیم.

وی ادامه داد: یک طلبه برای اینکه در جامعه تأثیر گذار باشد باید از روز اول طلبگی به گونه ای عمل کند تا اگر روزی کسی برای هدایت مردم جامعه نبود بتواند در مسند جانشینی امام زمان(عج) نشسته و تدبیر امور مردم را بر عهده گیرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: همه باید به وظایف خود عمل کنند و ضروی است همه مسؤولان به ویژه دولت و مجلس گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و با اجرای فرامین ایشان سرباز و خدمت گذار جامعه اسلامی باشند./841/ 202/ص

ارسال نظرات