۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۸۶۸۰۰
حجت الاسلام سبزه‌کار خبر داد؛

فعالیت 583 کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان جنوبی

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 583 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال است.
سبزه کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: بعد از دغدغه‌های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و شبیخون فرهنگی، شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه 302 وزارت فرهنگ و ارشاد را مکلف کرد تا نهادی را در مساجد با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و مبارزه با جنگ نرم تأسیس کند.

وی گفت: قرار بر این شد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تا پایان برنامه پنجم توسعه در یک چهارم از مساجد تمام کشور تأسیس شود که با تلاش‌هایی که صورت گرفت امروز 23 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور وجود دارد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 583 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال است، افزود: اخیرا مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه تصویب کرد که در تمامی مساجد شهری و روستایی بالای یک هزار نفر باید کانون فرهنگی هنری تأسیس شود.

حجت الاسلام سبزه‌کار مساجد را زادگاه تفکر اسلامی دانست و تصریح کرد: هر جایی که پیامبر اکرم(ص) وارد می شدند ابتدا مسجد تأسیس می‌کردند.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام  امام راحل از مساجد شکل گرفت، ادامه داد: صهیونیست‌ها بیش از یک هزار و 200 مسجد را به آتش کشیده‌اند و گروه‌های تکفیری و داعشی مساجد را هدف قرار داده‌اند که این نشان از جایگاه بالا و تأثیرگذار مساجد است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مساجد کارکردهای زیادی دارد که متأسفانه از این کارکردها استفاده خوبی نمی‌شود، باید در جهت احیای کارکردهای مساجد تلاش کنیم.

حجت الاسلام سبزه‌کار اظهار کرد: در سال گذشته 103 کارگاه سبک زندگی در استان با موضوعات خانواده، ازدواج و فضای مجازی برگزار شده که برای این کارگاه‌ها حدود 30 میلیون ریال اعتبار گذاشته شده است.

وی افزود: همچنین طرح جوانه‌های نور ویژه مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی با موضوع حفظ جزء قرآن کریم و با هزینه 30 میلیون ریال در دهه فجر امسال برگزار شد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان، برگزاری جشنواره‌های امام رئوف و امام متقین، برگزاری سرود رضوی و سوگواره روح خدا، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در سطح مساجد استان و برگزاری پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول 5 سال گذشته در استان بوده است.

حجت الاسلام سبزه‌کار عنوان کرد: در حال حاضر 163 کتابخانه مخرن‌دار و 105 کتابخانه باز با بیش از 450 هزار جلد کتاب و 25 هزار نفر عضو ثابت در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه «خانواده مسجدی»، گفت: این مسابقه امسال به صورت کشوری برگزار شد که حدود 3 هزار و 300 نفر از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند، مسابقه «خانواده مسجدی» تا پایان فروردین ادامه دارد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: همچنین 60 حلقه چهره به چهره در استان فعالیت می‌کند که از این تعداد 35 حلقه در بیرجند، 5 حلقه در قاین، 7 حلقه در نهبندان، 3 حلقه در بخش درح سربیشه و در شهرهای خضری، حاجی‌آباد، سرایان، اسلامیه و شوسف هر کدام 2 حلقه فعال است.

حجت الاسلام سبزه‌کار تصریح کرد: 31 مربی زن و 26 مربی مرد در حلقه‌های چهر به چهره فعالیت می‌کنند، 27 حلقه از 60 حلقه چهره به چهره برادران و مابقی خواهران هستند./202/880/ب1

ارسال نظرات