۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۸۶۸۸۵

تازه‌های نشر بقاع شیعی در نمایشگاه کتاب نجف

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف درحالی روزهای کاری خود را پشت سر می‌گذارد که بقاع شیعی عراق با تازه‌ترین آثار منشور خود در این رویداد بین‌المللی حضوری پویا دارند.
نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، بقاع و زیارتگاه‌های شیعی عراق با عناوین جدیدی از کتب و تألیفات در نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف که به همت دبیرخانه آستان مقدس علوی با هدف نشر معارف اهل بیت(ع) در حال برگزاری است، حضور یافته‌اند.

به گفته محمد عبدالامیر، مدیر واحد امور فکری بقعه «زید شهید» واقع در استان بابل عراق، این بخش برای سومین سال متوالی با ۲۰ عنوان کتاب درباره اصول عقاید، اندیشه و تاریخ، مقالاتی درباره انقلاب «شهید زید؛ همنشین قرآن»، برخی پوسترها و کاتالوگ‌های آگاهی‌بخش درباره معرفی این زیارتگاه شریف در نمایشگاه کتاب نجف شرکت کرده است.

همچنین بقعه متبرکه «کمیل بن‌زیاد» برای سومین سال پیاپی در این رویداد بین‌المللی حاضر شده و به گفته «علی عبدالحسین عبدالعباس»، مسوول فرهنگی روابط عمومی مرکز اطلا‌ع‌رسانی آستان مقدس علوی، این آستان، با ۳۰ عنوان کتاب از جمله ۴ اثر اختصاصی درباره زیارتگاه کمیل و نیز برخی آثاری که رایگان بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود، در نمایشگاه کتاب نجف حضور پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، به گفته «عباس الخیاط العوادی»، معاون فرهنگی بقعه متبرکه «ابراهیم الغمر»(امامزاده ابراهيم الغمر، مكنّى به ابوالحسن و يا ابو‌اسماعيل فرزند حسن مثنّى و نوۀ امام حسن مجتبى عليه السّلام از راويان حديث و برجستگان شيعه بوده است)، این زیارتگاه نیز برای سومین سال پیاپی با هشت عنوان جدید که دو اثر آن از منشورات این بقعه است و نیز آثاری پیرامون کرامات خاص این زیارتگاه شیعی، تألیفات اعتقادی و تاریخی به همراه برخی کاتالوگ‌های اخلاقی، اجتماعی و نمونه‌ای از وصیت‌نامه قانونی در نمایشگاه کتاب نجف شرکت کرده است.

«ماجد حمید الجانبی»، مسوول واحد مسجد سهله نیز در گفت‌وگو با روابط‌ عمومی مرکز اطلاع‌رسانی آستان مقدس علوی گفت: این بخش با ۲۵۱ اثر تاریخی و جغرافیایی درباره شهر کوفه برای نهمین سال پیاپی در این رویداد بین‌المللی حضور یافته است.

به نوشته ایکنا، مسجد شریف کوفه با ۷۰ اثر ادبی و اعتقادی، ۴۵ شماره از مجله «السفیر» و ۳ شماره از مجله ترویجی، تبلیغی «هویت من برای کودکان» در نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف شرکت کرده است.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف از پنج‌شنبه، ۱۹ اسفند با حضور مسوولان نجف اشرف و تولیت آستان مقدس حضرت امیرالمومنین، علی بن‌ابیطلب(ع)، علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم افتتاح شد و تا ۲۹ اسفند به مدت ۱۰ روز پذیرای بازدیدکنندگان است./982/ب102/د

ارسال نظرات