۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۸۶۹۵۹
رحیم پور ازغدی:

خون شهید پاک کننده تاریخ بشر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خون شهید اگر چه در بعد مادی طاهر و پاک کننده تاریخ بشر است اما در بعد معنوی شهدا به تصریح قرآن زنده اند و میهمانان ویژه پروردگارشان هستند.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی شامگاه یکشنبه در مراسم روز بزرگداشت شهدا که در تالار شهر برگزار شد گفت: موضوع شهادت فراتر از یک مساله سیاسی است و نگاه به آن با قطع نظر از تاثیراتی که بر حیات اجتماعی می گذارد خلاف واقعیت و حقیقت است. شهادت مفهومی عبادی و سیاسی است و شهید اگر در ظاهر سیاست شکست خورده باشد، در بعد رابطه با خدا پیروز است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اثرات مادی و معنوی شهادت بر حیات اجتماعی افزود: در اسلام ماده و معنا از یک دیگر جدا نیستند و تفکیک این دو به سکولاریسم می انجامد. خون شهید اگر چه در بعد مادی طاهر و پاک کننده تاریخ بشر است و شهید عده بسیاری را زندگانی می بخشد اما در بعد معنوی شهدا به تصریح قرآن زنده اند و میهمانان ویژه پروردگارشان هستند.

وی خاطر نشان کرد: هدف امام حسین(ع) از قیام، اصلاح امت پیامبر اکرم(ص) و اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود. اما برخی اجرای هدف ایشان از شهادت را در جامعه امروز از یاد برده و تنها برای خون امام حسین(ع) و نحوه شهادت ایشان به عزاداری و گریه می پردازند.

ازغدی با اشاره به تفاوت مؤمنان مجاهد و مؤمنان قاعد در قرآن گفت: خداوند در قرآن بشر را به سه دسته کافر، منافق و مؤمن تقسیم کرده است و مؤمنان را مجاهد یا قاعد می داند. افرادی که به کار های بی خطر اسلامی مانند زیارت، مسجد ساختن، نذر و کمک کردن می پردازند قاعدین و افرادی که به انجام امور پر خطری که مستلزم گذشتن از مال و جان است مبادرت می ورزند مجاهدین معرفی شده اند. خداوند مجاهدین را بر قاعدین برتری داده است و این دو قابل قیاس با یکدیگر نیستند./202/933/ب1

ارسال نظرات