۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۸۷۳۱۱

نگرانی کویت از اقدامات خرابکارانه داعش

مقامات امنیتی وزارت کشور کویت به رغم اتخاذ تدابیر گسترده برای حفظ امنیت از تلاش عناصر داعش برای نفوذ به این کشور برای انجام عملیات خرابکارانه ابراز نگرانی کردند.
داعش در کویت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات امنیتی وزارت کشور کویت به رغم اتخاذ تدابیر گسترده برای حفظ امنیت تاسیسات و مراکز حساس این کشور و مجهز کردن مبادی ورودی این کشور به دستگاههای پیشرفتهای برای جلوگیری از هرگونه اقدامات مشکوک گروههای تروریستی از تلاش عناصر داعش برای نفوذ به کویت برای انجام عملیات خرابکارانه ابراز نگرانی کردند.

وزارت کشور کویت در همین راستا اعلام کرده است که رایزنی های مشترکی را با هدف مبادله اطلاعات با طرف های سوری و عراقی انجام داده است که هدف از آن شناسایی عناصر فراری گروه تروریستی داعش است.

وزارت کشور کویت اعلام کرده است این عناصر فراری طی هفته های اخیر با تغییر شمایل خود و با استفاده از گذرنامه های جعلی از میادین جنگ داعش گریخته و به کشورهای همجوارعراق نفوذ کرده اند.

نکته جالب اینکه اعضای فراری گروه داعش این گذرنامه ها را به شکلی بسیار دقیقی جعل کرده و با تراشیدن ریش های خود و تغییر اطلاعات شخصی گذرنامه، به کشورهای همجوار عراق سفر می کنند.

ازجمله این افراد فراری یک تبعه سوری عضو گروه داعش بود که پس از ورود به کویت دستگیر شد.

همچنین در اقدامی مشابه بانک مرکزی کویت برای جلوگیری از هرگونه حمایت های مالی به عناصر تروریستی و تندرو و خشکاندن این منابع از تشدید تدابیر نظارتی به شکل بی سابقه در صرافی ها و مراکز حواله پول در این کشور خبر داده است.

وزارت بازرگانی کویت به تمامی مراکز صرافی ابلاغ کرده است که هیچ شهروندی حق حواله پول با کارت عابر بانک فرد دیگر را ندارد و مشخصات فرد حواله کننده باید به طور کامل ثبت و یاداشت شود.

همچنین بانک مرکزی کویت با استفاده از ماموران خود به طور پیوسته بر تمامی معاملات حواله پول نظارت کرده و صرافی ها را مورد سوال و جواب قرار می دهد.

مسؤولان دولتی کویتی اعلام کرده اند که هرگونه مورد سهل انگاری از سوی صرافی ها با برخورد شدید قضایی روبه رو خواهد شد و مبالغ حواله بالاتر از 16هزار دلار نیز به صورت دقیق در بانک مرکزی کویت برای مدتی کوتاه بلوکه شده و مشخصات افراد ارسال کننده و دریافت کننده به صورت کامل بررسی می‌شود./9861/ب102/ف

منبع:ایرنا

ارسال نظرات