۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۸۸۵۳۴
کلیسای کاتولیک مکزیک:

همکاری با ترامپ برای ساخت دیوار مرزی خیانت است

مقامات کلیسای کاتولیک مکزیک اعلام کردند شرکت های مکزیکی که برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک ابراز تمایل کرده اند به کشور خود خیانت می کنند.
کلیسا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات کلیسای کاتولیک مکزیک امروز اعلام کردند که برخی از شرکت های مکزیکی تمایل خود را برای تامین مصالح لازم و همکاری برای ساخت دیوار پیشنهادی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در مرز با مکزیک ابراز کرده‌اند.

درسرمقاله هفته نامه وابسته به این کلیسا تحت عنوان «خیانت علیه کشور» آمده است: «آنچه که بیش از همه تعجب آور است رفتار مقامات اقتصادی مکزیک است که نتوانسته اند اقدامی قاطع علیه این شرکت ها انجام دهند.»

«ایلدفونسو گواخاردو/Ildefonso Guajardo » وزیراقتصاد مکزیک گفته است دولت برنامه ای برای محدود کردن شرکت ها ندارد اما هشدار داده است که درباره عملکرد شرکت ها بر اساس میزان «وفاداری شان به هویت ملی» قضاوت خواهد شد.

هنوز معلوم نیست که چه تعداد از شرکت های مکزیکی برای ساخت دیواری که دولت این کشور مخالف احداث آن است، ابراز تمایل کرده اند.

موضوع ساخت دیوار مرزی به بروز تنش در روابط آمریکا و مکزیک بدل شده است. رئیس جمهوری آمریکا مدعی است این دیوار را به منظور توقف ورود مهاجران غیرقانونی از مرز جنوبی آمریکا خواهد ساخت. وی وعده داده که مکزیکی ها هزینه ساخت آن را تقبل خواهند کرد اما مقام های مکزیکی آن را تکذیب کرده اند.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا چندی پیش گزارش داد: ساخت دیوار مرزی به طول 413 مایل (664 کیلومتر) در مرزهای جنوب غربی آمریکا (مرز با مکزیک) به علت ساختار خاصی که دارد، نزدیک به 11 میلیارد و 370 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

به گفته کارشناسان، این طرح بزرگ ترین طرح زیرساختی آمریکا از هنگام ساخت سامانه بزرگراه های این کشور و 'آبراه اریه' خواهد بود.

«روزا شنگ» معمار ارشد شرکت بوهلین سایوینسکی جکسون در سان فرانسیسکو، گفته است هزینه عظیم این طرح، اجرای آن را تقریبا غیر ممکن می سازد.

وی گفت: با توجه به کسر بودجه کنونی که بیش از 19 تریلیون دلار است، ما باید به جای هزینه کردن منابع کشورمان برای ساخت یک دیوار، انرژی خود را بر ساخت پل های واقعی و مجازی متمرکز کنیم.

ترامپ و اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان طرحی را برای تامین بودجه ساخت این دیوار با استفاده از پول مالیات دهندگان و از طریق قانون مصوبه سال 2006 برای نصب موانع مرزی به طول 700 مایل در امتداد مرز جنوبی آمریکا بررسی کرده اند./994/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات