۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۸۸۸۲۱
مشاور امیر کویت:

حمایت از فلسطین واجب شرعی است

مشاور امیر کویت با تاکید بر اهمیت وفاق و همدلی کشورهای عربی و اسلامی جهت مقابله با اشغالگری های رژیم صهیونیستی، حمایت کشورش از احقاق حقوق ملت فلسطین را یک سیاست ثابت و استوار دانست.
عبدالله المعتوق مشاور دربار امیر کویت و رییس انجمن خیریه اسلامی جهانی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالله المعتوق مشاور امیر کویت و رییس انجمن خیریه اسلامی جهانی این کشور در اظهاراتی که به مناسبت برپایی نمایشگاه 'میراث مردم فلسطین' در کویت برگزار شد ، تصریح کرد: کویت خواستار بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود است و امروزه موضوع فلسطینی ها به عنوان مهمترین اولویت کشورهای عربی و مسلمان تبدیل شده و این راهبرد تا زمان احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: فلسطین به عنوان یک سرزمین مقدس میزبان قبله نخست مسلمانان جهان است بنابراین تمامی کشورهای عربی و اسلامی باید به وظیفه انسانی و شرعی خود عمل نموده و به پشتیبانی دائمی خود از ملت فلسطین در برابر اقدامات خصمانه اسرائیلی ها ادامه دهند.

المعتوق گفت: مردم فلسطین امروزه با نقض مکرر قوانین و عرف بین المللی از سوی اسرائیل مواجه هستند و دولت اسرائیل به کوچک ترین معیارهای حقوق بشری در این زمینه نیز پایبند نیست لذا کشورهای عربی و اسلامی باید به مقابله با این مسائل بپردازند.

وی تصریح کرد: کویت در همین راستا و برای کاهش رنج ملت فلسطین تلاش می کند تا امکاناتی را برای معیشت مناسب آنها فراهم نماید و ارائه خدمات درمانی و ارسال مایحتاج لازم و مواد غذایی همواره در دستور کار کویت قرار دارد.

شایان ذکر است نمایشگاه میراث ملت فلسطین به مدت سه روز در کویت برگزار می شود./994/ب102/ف
منبع: ایرنا

ارسال نظرات