۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۸۹۳۶۷
آیت الله فاضل لنکرانی:

مسؤولان از ظرفیت تولید محتوای حوزه علمیه استفاده کنند

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد: مسؤولان باید در زمینه تولید محتوا بیشتر سرمایه گذاری کنند و از ظرفیت بالای حوزه های علمیه در این زمینه استفاده کنند.
محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدجواد فاضل لنکرانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با سید اسدالله دهناد، مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم، رشد و توسعه فناوری ارتباطات در سال های اخیر را از موفقیت های مسؤولان دانست.

وی کسب آخرین پیشرفت ها و دستاوردهای ارتباطی را عامل موفقیت کشور در عرصه داخلی و بین المللی عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم به خاطر برخی آسیب های فضای مجازی از رشد ارتباطات عقب بمانیم ضررهای غیر قابل جبرانی را متحمل خواهیم شد و از پیشرفت علمی دنیا عقب خواهیم ماند.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به این که بشر در گذشته نیروها و هزینه های زیادی را برای برقراری ارتباط صرف می کرد، رشد ارتباطات و فناوری اطلاعات را از نعمت های بزرگ خداوند دانست و خاطرنشان کرد: ما از طرف خدا مأمور هستیم که علوم جدید را کشف کنیم و در اختیار بشر قرار دهیم.

وی راهکار جلوگیری از آسیب های فضای مجازی را آگاهی دادن مردم به نحوه استفاده درست از فضای مجازی و مراقبت از خود دانست و گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مردم به فضای مجازی رو می آورند و نمی توان از ورود مردم به این فضا جلوگیری کرد.

حوزه علمیه از نظر محتوایی در جهان نظیر ندارد

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به خدماتی که دولت در عرصه ارتباطات در حوزه های علمیه انجام داده است، اظهار داشت: در این زمینه هرچه تلاش شود جا دارد زیرا امروز حوزه علمیه از نظر محتوایی در جهان نظیر ندارد و قابل مقایسه با هیچ دانشگاهی نیست؛ امروز مهمترین مسائل حقوقی، فقهی، اعتقادی، تفسیری و کلامی در حوزه علمیه قم انجام می شود.

وی افزود: مرکز فقهی ائمه اطهار نشست های بزرگی راجع به داعش و سلفی گری برگزار کرده است که در هیچ جای دنیا چنین فعالیت علمی انجام نشده است و به زودی در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید؛ ما باید این محتواهای تولید شده در حوزه علمیه را به سرعت و در کمترین زمان به دنیا منتقل کنیم.

درس های حوزه به صورت آنلاین به دنیا منتقل شود

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به این که می توان بسیاری از درس های حوزه و مراکز تخصصی وابسته به حوزه را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان جهانی قرار داد، خاطرنشان کرد: این کار باید به وسیله مجموعه های رسمی دولت انجام شود زیرا این یک فرصت برای معرفی و رشد نظام اسلامی است و برای تحکیم شیعه و مکتب اهل بیت(ع) و نظام اسلامی مؤثر است.

وی با اشاره به این که داعش از طریق فضای مجازی توانست نیروهای زیادی را در سراسر دنیا جذب کند، اظهار داشت: امکانات ارتباطی روز دنیا می تواند برای ما هم یک فرصت طلایی باشد و می توانیم از همین طریق مخاطبان زیادی را در سراسر دنیا پیدا کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسؤولان باید در زمینه تولید محتوا بیشتر سرمایه گذاری کنند و از ظرفیت بالای حوزه های علمیه در این زمینه استفاده کنند./843/پ202/ص

ارسال نظرات