۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۸۹۴۶۸
حجت الاسلام پرورش:

تمسک به اخلاق نبوی راه نجات انسان از رذائل است

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: با مطالعه دقیق اخلاق نبوی و به کار بستن آن در زندگی سعی کنیم در حد توان خود، عطر و بویی از اخلاق آن انسان بزرگ را در خود ایجاد کنیم.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، بعداز ظهر امروز در محفل انس با قرآن در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو، گذر سال‌ها را نشان‌دهنده گذر سریع عمر انسان دانست و گفت: گذر سریع عمر به این معنی است که انسان هرچه سریع‌تر باید برای روزی که ملک الموت این فرشته الهی جان او را می ستاند آماده کرده و با کنار زدن پرده‌های غفلت از همین اکنون به جمع آوری توشه‌ای برای یوم الحشر بپردازد.

وی با اشاره به آیه 50 سوره مبارکه روم خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند متعال، انسان را دعوت به توجه به زنده شدن زمین پس از گذر فصل زمستان کرده و به وسیله این مثال، زنده شدن مردگان را در روز قیامت اثبات می کند.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، اعمال انسان را مانند بذر عنوان کرد و افزود: همه ما باید بنگریم که در سالی که گذشت چه بذری برای خود کاشته ایم و چه توشه ای برای قیامت خود ذخیره کرده ایم، اعمال بد و زشت انسان، حاصلی جز حسرت و پشیمانی در آخرت به دنبال نخواهد داشت به همین دلیل همه باید سعی کنیم با دوری از گناه و غفلت زدگی، اعمالی انجام دهیم که به واسطه آن، سعادت آخرت و ابدی نصیبمان شود.

حجت الاسلام پرورش در ادامه سال جدید را فرصتی برای تجدید نظر در اعمال و رفتارها عنوان کرد و گفت: همگی سعی کنیم در سال جدید اعمالی را ترک و اعمالی را انجام دهیم، ترک دروغ را به عنوان اولین مسأله باید در نظر داشته باشیم، مواظب باشیم عتاب و سرزنش دیگران ما را به انجام این گناه بزرگ وادار نکند.

وی دومین عملی که ترک آن واجب است را گناه بزرگ غیبت دانست و تصریح کرد: ما با غیبت کردن هرگز نخواهیم توانست کسی را عزیز یا ذلیل کنیم چرا که در قرآن کریم آمده است «تعز من تشاء و تذل من تشاء» که به این معنی است که خداوند هرکس را بخواهد عزیز و هرکس را بخواهد ذلیل می کند.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ترک خشم سومین عملی عنوان کرد که باید نسبت به آن اهتمام داشت و گفت: امام علی(ع) در حدیثی می فرمایند: یک لحظه عصبانیت یک عمر پشیمانی را به دنبال خواهد داشت، همچنین ایشان در حدیث دیگری در این خصوص می‌فرماید: انسان عاقل هیچ گاه عصبانی نمی شود تا مجبور به عذر خواهی نشود.

حجت الاسلام پرورش، در ادامه انجام و توجه ویژه به سه عمل را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: اولین عمل، نماز اول وقت است که لازم است در سال جدید هریک از ما عهد کنیم که نماز را هم با حال و هم به جماعت بخوانیم، برگزاری نماز جماعت در یگان های نیروهای مسلح یکی از نعمات پرودگار عالم و یکی از برکات انقلاب اسلامی است که باید سعی کنیم از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به برکات و آثار بسیار انس با قرآن کریم عنوان کرد: سعی کنیم روز خود را با تلاوت قرآن کریم آغاز کنیم که این عمل برکات مادی و معنوی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، متخلق شدن به اخلاق نبوی را به عنوان موضوعی مهم برای رشد و تعالی انسان توصیف کرد و افزود: با مطالعه دقیق اخلاق نبوی و به کار بستن آنها در زندگی سعی کنیم در حد توان خود، عطر و بویی از اخلاق آن انسان بزرگ را در خود ایجاد کنیم./202/1304/ب1

ارسال نظرات