۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۹۰۵۶۵

تبیین ماهیت عالم برزخ در برنامه آفتاب شرقی

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه عالم برزخ بسیار رعب آور است، گفت: انسانی که خود را برای این روز آماده نکند دچار خسران بزرگی خواهد شد.
برزخ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل بهرامپور، مفسر برجسته قرآن کریم ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان اینکه عالم برزخ عالمی رعب آور است، گفت: عالم برزخ دو قسمت دارد، عالم برهوت و بهشت برزخی که در این عالم از برزخ یک تفکیک اولیه اتفاق می افتد و ارواح بد کاران از مؤمنان جدا می شوند تا مؤمنان عذاب و کیفر بدکاران را نبینند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم در مورد حیات برزخی افزود: آیه 45 و 46 سوره غافر به حیات برزخی اشاره دارد و می فرماید«ما فرعونیان را روز و شب و دائما به سوی آتش می بریم و روز قیامت آنان را به عذاب شدید داخل می کنیم».

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه اگر انسان نسبت به حیات برزخی آگاهی داشته باشد هرگز خود را به گناه و ناپاکی آلوده نمی کند، ادامه داد: امام صادق(ع) در این زمینه روایتی دارند و می فرمایند «اگر مردم بدانند در برزخ چه می گذرد حتی یک مکروه نیز انجام نمی دهند».

بهرامپور با اشاره به آیات قرآن کریم درباره اوضاع قیامت افزود: سوره یس و زلزال به خوبی وضعیت قیامت را شرح داده و می فرمایند«در روز قیامت وقتی همه وارد محشر شدند به مجرمان ندا می رسد که از مؤمنان جدا شوید و مجرمان نیز بسته به جرمشان دسته بندی می شوند و وقتی شهادت دادن اعضای بدن تمام شد و زمین گزارش افعال انسان ها را داد مردم دسته دسته و رتبه بندی شده و می آیند».

وی یادآور شد: عالم قیامت، عالم حسابرسی دقیق است بنابراین اگر انسان خود را برای این روز آماده نکند دچار خسران بزرگی شده و مجبور به تحمل عذاب های دردناک خواهد شد به همین دلیل بهتر است از  زندگی در این دنیا به عنوان مزرعه آخرت استفاده کرده و خود را برای سرای باقی به بهترین شکل آماده کنیم تا در قیامت در زمره مؤمنان قرار گرفته و در نعمات و بهشت برین الهی ساکن شویم./968/پ203/ی

ارسال نظرات