۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۹۰۶۲۶
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

تلاش و کوشش بسیار ویژگی مهم شیعیان امام علی

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) فرهنگ علوی را فرهنگ عاری از ربا، گران‌فروشی، بی‌عفتی، مدگرایی و تمام ناهنجاری‌های بشری عنوان کرد.
شیعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام قدرتی امروز در سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به ترسیم برخی از فضائل و صفات شیعیان امام علی(ع) پرداخت و عنوان داشت: در صفحه 265 از جلد دوم بحارالانوار در ذیل حدیث چهارم در بیان فضیلت شیعه بودن امام علی(ع) از قول رسول خدا(ص) چنین آمده است: «ای علی تو و شیعیان و دوست شیعیان تو، در بهشت خواهد بود. و دشمن تو و غلو کننده درباره‌ تو در آتش است».

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی های شیعیان و رهروان حقیقی در بیان منابع ثقلین، اظهار داشت: فرهنگ ولایتمداری زمین را فرا خواهد گرفت و جهانی‌شدن فرهنگ شیعه که برگرفته از سبک زندگی علوی است روزی در زمین فرهنگ عمومی بشریت خواهد بود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) فرهنگ علوی را فرهنگ عاری از ربا، گران‌فروشی، بی‌عفتی، مدگرایی و تمام ناهنجاری‌های بشری است، گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند«به خداوند سوگند شيعيان على كسانى هستند كه شكم و دامن خود را نگه‌دارند و براى خداوند كار كنند و اميد ثواب از او را داشته باشند و از عذاب او بترسند.»

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به این‌که بی‌حجابی و موانع ایجاد شده در هویت ازدواج، مانع دو ويژگی اول برای مؤمنان شده است، عنوان داشت: وجود چند میلیون جوان مجرد بالای سی سال در کشور نشان از موانع پیش آمده برای ازدواج است؛ در حالی که اولین ویژگی رهروان حقیقی در روایت امام صادق(ع)دوری از شهوت توصیف‌شده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که دومین ويژگی رهروان و شیعیان امام علی(ع) تلاش و کوشش بسیار است، تصریح کرد: امام صادق(ع) در همین روایت به‌صراحت فرموده اند که شیعیان ما کسانی هستند که دامن خود را از حرام نگهدارند و بسيار كوشا باشند./837/پ203/ی

 

ارسال نظرات