۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۹۰۶۳۴

برگزاری همایش بررسی اسلام هراسی در کانادا

مسجدی در اونتاریوی کانادا روز گذشته همایشی با حضور پیروان ادیان مختلف برای بررسی اسلام‌هراسی، ریشه‌ها و تأثیر آن در زندگی مسلمانان برگزار کرد.
اسلام هراسی

مسجدی در شهر «استراتفورد» در استان «اونتاریو» کانادا روز گذشته همایشی با موضوع اسلام‌هراسی، ریشه‌ها و تأثیر آن در زندگی مسلمانان، با حضور پیروان ادیان مختلف برگزار کرد.

در این برنامه سه سخنران مسلمان در مورد آموزه‌های اسلام، تأثیر اسلام‌هراسی روی زندگی مسلمانان و مفهوم اسلام‌هراسی(معنای اسلام‌هراسی، ریشه اسلام‌هراسی و راه‌های مقابله با آن) صحبت کردند.

«سادات انور»، یکی از سخنرانان و از مسؤولین هماهنگی برنامه گفت: قبل از پرداختن به اسلام‌هراسی باید ابتدا در مورد اسلام صحبت کنیم زیرا حتی آنهایی که دوست مسلمان دارند با مفهوم حقیقی اسلام به خوبی آشنا نیستند.

وی برای معرفی اصول اصلی اسلام و تصورات غلط درباره آن به مبانی مذکور در قرآن کریم پرداخت.

«عمر الشهری»، مدیر مسجد استراتفورد نیز در مورد تجارب شخصی و سایر مسلمانان از اسلام‌هراسی صحبت کرد و گفت: قصد من از بیان این روایت‌ها این است بگویم ترس از اسلام و مسلمانان، حقیقتی است که در جامعه وجود دارد و ما غیرمسلمانان را در این زمینه مقصر نمی‌دانیم.

«عمر قیام»، از اعضای هیأت مدیران مدرسه تورنتو، سومین سخنران بود که اسلام‌هراسی را از دیدگاه آکادمیک مورد بررسی و آن را از لحاظ زبان‌شناسی در سطوح مختلف مورد مقایسه قرار داد.

وی در مورد ریشه‌های اسلام‌هراسی و نحوه پیدایش آن در اذهان مردم صحبت و راه‌حل مقابله با آن را در گفت‌وگو و ایجاد ارتباط با مسلمانان عنوان کرد./847/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات