۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۹۱۲۹۰

دیدار رییس جمهور مصر با پاپ تواضروس دوم

رییس‌جمهور مصر در کلیسای جامع قبطی‌های ارتدوکس مصر با پاپ تواضروس دوم که اخیرا از ترور جان سالم به در برد، دیدار کرد.
دیدار السیسی با پاپ تواضروس دوم رهبر قبطیان مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهور مصر روز گذشته با پاپ تواضروس دوم در کلیسای جامع قبطی‌ها واقع در قاهره دیدار کرد و کشته شدن تعدادی از قبطی‌ها در دو حادثه انفجاری طنطا و اسکندریه را به وی تسلیت گفت.

«علا یوسف» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی در دیدار با پاپ تواضروس دوم ضمن عرض تسلیت به وی به دلیل قربانی شدن تعدادی از مسیحیان در دو حادثه انفجاری هفته گذشته، تأکید کرد که تمامی دستگاه‌های دولتی نهایت تلاش خود را برای تعقیب عاملان این انفجارها و ارجاع آنها به دستگاه قضایی در سریع‌ترین زمان ممکن، بکار خواهند بست.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، السیسی همچنین بر تصمیم دولت برای استمرار تلاش‌های مربوط به مقابله با تروریسم و نابودی آن تأکید کرد و گفت که به آگاهی ملت مصر و درک آنها از واقعیت و انگیزه‌های حامیان تروریسم جهت تفرقه‌افکنی در میان ملت اطمینان دارد.

پاپ تواضروس دوم نیز تصریح کرد که تروریسم هرگز به اهداف خود برای تفرقه‌افکنی بین مصری‌ها و نابودی وحدت و ثبات آنها نخواهد رسید و وحدت و محبت بین فرزندان این کشور تنها راه حفظ سلامت مصر و نابودی تروریسم است.

یکشنبه گذشته دو انفجار یکی در کلیسای مارجرجیس طنطا و کلیسای المرقسیه اسکندریه رخ داد که در نتیجه آن 45 نفر کشته و بیش از 100 نفر نیز زخمی شدند.

وزارت کشور مصر چهارشنبه شب اعلام کرد که موفق شده است هویت عامل انتحاری کلیسای اسکندریه را شناسایی کند و تلاش‌ها برای شناسایی هویت عامل انتحاری کلیسای طنطا نیز ادامه دارد./847/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات