۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۹۱۳۱۹

تشدید اختلافات میان الازهر و سلفی‌های مصر

درحالی وزارت اوقاف مصر خواستار محاکمه رهبران سلفیت است که سلفی‌ها، الازهر و اوقاف را به ناکارآمدی در امر تعلیم و آموزش روحانیان دینی متهم می‌کنند.
دانشگاه الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، درگیری و اختلاف میان مبلغان وزارت اوقاف مصر به دلیل درخواست اوقاف مصر مبنی بر محدود ساختن سلفی‌ها و توصیف برخی از آنها به «حاملان اندیشه تکفیری» بار دیگر بالا گرفت.

در همین راستا شیخ نشأت زارع امام و سخنران اوقاف مصر از دولت درخواست کرد تا یاسر البرهامی نایب رییس حزب «الدعوة السلفیة» و پیروانش را به جرم حمایت از تروریسم محاکمه کند.

وی با تاکید بر اینکه سلفیت بذر نفاق و خشونت را در میان مردم مصر کاشته خاطر نشان کرد: شیوه ایجاد هرج و مرج دیگر کارایی ندارد و زمان تعقیب و محاکمه برهامی و پیروانش رسیده است. آنها اختلافات قومیتی و خشونت را در میان مردم ترویج کردند.

نشأت افزود: زمانی‌که برهامی مبارزه کنندگان با تروریسم را کفار و مجرم می‌خواند در حالی که تروریست‌ها میلیون‌ها نفر را به کام مرگ کشاندند باید پاسخگوی این سخنان باشد. سلفی‌ها مسؤول جنایات تروریست‌ها هستند چون همدستان با آنها به شسشتوی مغزی جوانان روی می‌آورند.

وزارت اوقاف نیز از دولت مصر درخواست کرده تا سخنان مسموم سلفی‌ها بر فراز منبر و ماهواره‌ها را متوقف کند زیرا آنان مروّج اندیشه‌های الحوینی هستند که داعش وی را مجاهد خوانده و برحامیان مقتولش گریه کرده است.

در مقابل اما سلفیت با موضع‌گیری شدید نسبت به این سخنان اعلام کرد که الازهر در آموزش و تعلیم روحانیان دینی بسیار ضعیف عمل کرده و آنها را برای تمییز اندیشه‌های تکفیری از سلفی آماده نساخته و حتی نتوانسته عالمان دین را با نظرات مردم همراه سازد./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات