۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۹۱۴۱۵
۲۹ الی ۳۱ فروردین برگزار می شود؛

سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران در قم

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و موسسین حوزه های علمیه خواهران طی روزهای ۲۹ الی ۳۱ فروردین ماه در شهر مقدس قم خبر داد.
نشست خبری اجلاس سراسري مديران حوزه هاي علميه خواهران كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رسول ابراهیمیان، معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران در نشست خبری سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و موسسین حوزه های علمیه خواهران که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد با بیان این که در حال حاضر در سطح کشور500 مدرسه علمیه خواهران تاسیس شده که 34 هزار طلبه از این مدارس فارغ‌التحصیل شده‌اند، افزود: حوزه های علمیه خواهران با استفاده از توانمندی های این طلاب توان زیادی در ایجاد تحول فرهنگی در سطح کشور دارند.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته در حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور افزود: در سال گذشته بیش از 14هزار نفر طلبه خواهر در مدارس علمیه پذیرش شده اند که در حال حاضر 37 هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران به صورت رسمی مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه‌های علمیه خواهران از 29 تا 31 فروردین ماه سال جاری به میزبانی استان قم  برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این اجلاس سالانه تبیین و پیشبرد اهداف حوزه‌های علمیه خواهران است.

حجت الاسلام ابراهیمیان تصریح کرد: این اجلاس در روزهای 29، 30 و 31 فروردین ماه در قم برگزار می شود که در این اجلاس اهداف و راهکارهای پیش روی مرکز و همچنین کمیسیون‌های مدیران و سخنرانی شخصیت‌های برجسته انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون های شش گانه در این اجلاس ادامه داد:  کمیسیون زن، ازدواج و تحکیم خانواده، کمیسیون زن و باورها، کمیسیون زن، خانواده، عفاف و حجاب و صیانت اخلاقی،  کمیسیون زن، خانواده، تولید و مصرف و کمیسیون زن و سلامت جسم و روان از جمله کمیسیون های این اجلاس هستند که موضوعات مختلف در آنها مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: با توجه به توانمندهای حوزه های علمیه خواهران در ایجاد تحول و تحول آفرینی فرهنگی یکی از برنامه های پیشروی و انجام شده حوزه های علمیه خواهران در راستای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و تربیت دینی فرزندان ایجاد مهدهای دینی در سطح کشور است.

جزییات برگزاری اجلاسیه مدیران حوزه های خواهران

بر اساس گزارش رسا، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا نیز در این نشست خبری، با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه خواهران در روزهای پایانی فرودین ماه سال جاری به تشریح برنامه های این اجلاسیه پرداخت و گفت:  در روز اول این اجلاس حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیرحوزه های علمیه خواهران و آیت الله مقتدایی دبیر شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران برای حاضران در اجلاس به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و در نخستین روز از این اجلاس اهداف، چشم اندازها و راهکارهای پیشبرد اهداف حوزه های علمیه خواهران تبیین خواهد شد.

وی افزود: در دومین روز از اجلاس نیز با محوریت کمیسیون های شش گانه  نیز مراسم سخنرانی با حضور شخصیت های برجسته کشوری انجام می شود.

دبیر سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه خواهران حجت الاسلام والمسلمین مروی ، سردار جلالی، رییس پدافند غیرعامل، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه برادران و حجت الاسلام والمسلمین ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه را از سخنرانان سومین روز اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال های گذشته ادامه داد: برگزاری مسابقه رشد با محوریت تحقیقات میدانی و منطقه ای با موضوع آسیب های اجتماعی از سوی معاونت پژوهش، حضور مبلغان و مشاوران حوزه های علمیه خواهران در مدارس و تاسیس مهدکودک هایی با رویکرد تربیت دینی از محوری ترین برنامه های است که از سوی حوزه های علمیه خواهران در سال گذشته انجام شده است.

وی یادآور شد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تبیین جایگاه حوزه انقلابی و نقش و اقدام و عمل حوزه های علمیه خواهران در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه خواهران است./968/پ۲۰۱/ج

 

ارسال نظرات