۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۹۱۷۷۸
مدیر کل هلال احمر استان آذربایجان شرقی:

اقلام ضروری از سوی بیت رهبری در میان سیل زدگان توزیع خواهد شد

کنعانی گفت: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اقلام مورد نیاز از قبیل یخچال، بخاری، فرش و اجاق گاز از طریق بیت رهبری و به واسطه هلال احمر در بین سیل‌زدگان توزیع خواهد شد.
سیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید کنعانی مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با ابراز تأسف از جان باختن تعدادی از هم وطنان در حادثه سیل بی سابقه اخیر آذربایجان، اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر در ساعات اولیه در این مناطق حضور یافتند.

وی با اشاره به پر بودن انبارها از 22 قلم مواد غذایی و دارویی مورد نیاز و نبود مشکلات از این جهت، گفت: در پایان سال این اقلام در انبارها جمع آوری شد و مشکلی از این بابت پیش نیامد.

مدیر عامل هلال احمر استان با بیان اینکه مواد غذایی مورد نیاز یک ماه سیل زدگان در اختیار حادثه دیدگان قرار گرفته است، ادامه داد: یک کامیون مواد غذایی نیز در منطقه حاضر است که در صورت نیاز اقدام به پخش مواد غذایی خواهد کرد.

وی از اسکان موقت سیل زدگان و حادثه دیدگان خبر داد و افزود: افزون بر مواد غذایی 4 مورد از اقلام دیگر مورد نیاز زندگی حادثه دیدگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، بنا به دستور مقام معظم رهبری اقلام مورد نیاز از قبیل یخچال، بخاری، فرش و اجاق گاز از طریق بیت رهبری به هلال احمر داده مي‌شود تا در بین سیل‌زدگان توزیع شود.

کنعانی با بیان اینکه زیر پل غله زار محل عبور و مرور و دور برگردان جاده بود، ادامه داد: اگر این مسیر که از زیر پل عبور می گرد مسدود می‌شد حتی یک مورد هم تلفات در آذرشهر نداشتیم و این بسیار فاجعه بار و دلخراش بود.

وی با اشاره به امکان ریز پل غله زار آذرشهر و لزوم انجام اقدامات لازم در راستای مقاوم سازی این پل، افزود: اسکان موقت سیل زدگان انجام شده است اما برای اسکان دائم سیل زدگان نیازمند تخصیص کمک‌های مالی و اعتباری هستیم که باید در اختیار قرار گیرد.

مدیر کل هلال احمر استان آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی هلال احمر استان، تصریح کرد: از امدادگران و نهادهایی که در کنار امداد گران بودند نهایت تقدیر و تشکر را داریم./۲۰۳/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات