۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۹۲۵۳۵
حجت الاسلام حاج علی اکبری مطرح کرد؛

نقش مسجد در بصیرت افزایی نسبت به انتخابات/ دشمن به دنبال سکولار کردن مساجد است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نقش مسجد در انتخابات، گفت: مسجد کار به جناح ندارد اما باید در زمینه انتخابات بصیرت افزایی کند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در گردهمایی ائمه جماعات ناحیه شهید باهنر که صبح امروز در مسجد جامع شهرک قدس برگزار شد، با اشاره به مسأله انتخابات و رویکرد مساجد در این زمینه، گفت: انتخابات در حقیقت یکی از جلوه های پر فروغ ملت ایران بوده و آزادی، حضور در انتخابت و دموکراسی از‌سوی روحانیت به مردم عطا شده است که باید از سوی خود روحانیت حفظ و صیانت شود، مساجد در این زمینه باید بصیرت افزایی کنند، مسجد کار به جناح ندارد و زیر بلیط فلان شخص نمی رود.
وی افزود: مسجد زیر پرچم اسلام بوده و نمادش رهبری است، بیان گفتمان رهبری نیز یکی از وظایف مساجد است.
رییس رسیدگی به امور مساجد با اشاره به صفات رییس جمهور گفت: ما یک رییس جمهور خدوم، ساده زیست، دارای تربیت صحیح اسلامی، دارای دلبستگی دینی و استکبار  ستیز می خواهیم، مسجد باید گفتمان انقلاب و رهبری را تبیین کند.

وی تصرح کرد: مانند گذشته به دنبال این هستیم انتخابات با تمام ظرفیت آن در مسجد برگزار شود. در این شلوغی که افکار مرتبط به ریاست جمهوری است ائمه جماعات به انتخابات شورای شهر نیز توجه داشته باشند تا افراد انقلابی وارد این شورا شوند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه نیاز امروز کشور به جنبش معنوی و عرفان ناب اسلامی احساس می شود، گفت: حرکت نهضت قرآنی مساجد اقدام مناسبی است که با کمک ائمه جماعات باید این مسیر ادامه پیدا کند، در حوزه تفسیر و قرائت کارهایی در حال انجام است که باید کیفیت و کمیت آن مورد توجه قرار گیرد.

 مساجد به کتاب نهج البلاغه توجه ویژه داشته باشند
وی ادامه داد: به لطف خداوند متعال قصد داریم به نهج البلاغه توجه کنیم، چرا جامعه با این کتاب فاصله دارد، به نظر می رسد دستی در جریان بوده و نمی خواهد این کتاب عمومی شود، سخت نمایی و دور از دسترس مردم نشان دادن این کتاب ازجمله اقداماتی است که برخی انجام می دهند.
 
حجت الاسلام حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: متاسفانه بیشتر طلاب و ائمه جماعات یکبار متن کتاب نهج البلاغه را به طور کامل مطالعه نکرده اند اما عالمان سنی چندین بار کتاب شریف را مطالعه کرده و هر بار از آن استفاده کرده اند. باید در مساجد یک نهضت تازه در جهت مراجعه به کتاب نهج البلاغه آغاز شود.

وی، گفت: البته برخی از علما جلسات نهج البلاغه دارند ولی بسیار کم است. باید در جوار قرآن کریم کتاب نهج البلاغه در مساجد حضور داشته باشد. صحیفه سجادیه و نهج البلاغه دو ترجمه قرآن کریم هستند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، تاکید کرد: امسال سال فکر، برنامه ریزی و اقدامات اولیه است. از ائمه جماعات می خواهیم در طول هفته یک شب را به قرائت نهج البلاغه مشغول شوند.

وی با بیان اینکه آرامش موجود کشور در زمانی که اطراف آن ناامنی وجود دارد بسیار حائز اهمیت است، گفت: مسأله اقتصاد که از سوی رهبری انتخاب شده است نیز بسیار مهم است، اگر در این زمینه توفیقاتی به دست نیاید تمام ویژگی ها و کامیابی های جمهوری اسلامی به خطر می افتد، این مساله به دلیل اهمیتی که دارد مورد توجه رهبری قرار گرفته است.

وی افزود: امروز دشمن از رویکرد رهبری بسیار ناراحت  و عصبانی است، زیرا که ایشان مورد مهمی را مدنظر قرار دارند، زنده نگه داشتن گفتمان شعار سال و معرفی ابعاد آن به عموم مردم حداقل اقدامی است که ائمه جماعات می توانند در این زمینه انجام دهند.

دشمن به دنبال سکولارسازی مساجد است
حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه دشمن به دنبال سکولارسازی مساجد در کشور است، ابراز داشت: مسجد باید در معادلات اجتماعی نقش داشته باشد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برنامه تدوین شده این مرکز برای پنج سال آینده، گفت: برنامه راهبری مرکز به روز رسانی شده و برنامه راهبری پنج ساله تا سال 1400 ابلاغ شده است ولی امکان تصحیح دارد، امروز در عرصه نهادهای دارای برنامه پیشگام هستیم.

وی با بیان اینکه تامین برنامه ریزی در مساجد ازجمله اقدامات اولیه امسال است، گفت: امروز زمان ورود به بخش برنامه‌ای است، امیدواریم به زودی مساجد به طرح و برنامه ریزی پرداخته و برنامه یکساله و پنج ساله تهیه کنند و اگر چنین شود انقلابی در این عرصه اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری، ادامه داد: مرکز به دنبال این است که در مدیریت مساجد از بالاترین سطح فناوری استفاده کند، آنچه که امروز به عنوان فناوری نوین به کشور وارد شده اسیب های را به کشور زده است اما در مقابل باید از منافع این مساله استفاده کنیم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: اولین گروهی که می تواند در حوزه مدیریت از فناوری نوین استفاده کند روحانیت است، اولین دانشگاه مجازی در کشور دانشکده علوم حدیث بوده است، در حوزه مدیریت مسجد باید اقداماتی انجام شود. امیدواریم در پنج ساله آینده تمام مساجد استان در شبکه جامع مساجد حضوری فعال داشته باشند.

وی افزود: «مسجد و بانوان» از منظر ضرورت باید در سال جدید مد‌نظر قرار گیرد، موضوع زنان از جمله مسائل چالشی میان ما و غرب است که باید در سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به رویکرد اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار داشت: روحانیت در امتداد راه ائمه(ع) است، در سال های اخیر  رویکرد دعوتی  روحانیت نسبت به جهت خدمتی، افزایش یافته است که این موضوع بدان معناست که روحانیت مقداری از مردم فاصله گرفته است. باید ارتباط روحانیت با مردم عمیق شود تا بخش های مختلف شامل رسیدگی به اختلافات و صندوق قرض الحسنه پررنگ شود./811/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات