۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۹۲۵۸۳

طرح «پاکسازی الازهر از اندیشه وهابیّت» آغاز بکار کرد

عالم اهل سنت مصر از آغاز به کار طرح «پاکسازی الازهر از اندیشه‌های وهابیّت و خوارج» خبر داد.
جمال فاروق عضو دانشکده تبلیغ اسلامی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، جمال فاروق مسؤول دانشکده تبلیغ اسلامی الازهر با بیان آنکه الازهر در طول تاریخ ترویج دهنده علوم میان مردم بوده، تاکید کرد که این نهاد دینی در برابر هرگونه هجمه رسانه‌ای ایستادگی خواهد کرد.

فاروق با شرکت در همایشی با عنوان «خدمات الازهر به مصر و اسلام» افزود: مردم هیچگاه خاطره ناخوشایندی از الازهر ندارند بلکه این مرکز همواره در خط مقدم جنبش‌های آزادی‌خواهانه در تاریخ انقلاب‌ها بوده است. الازهر اعضایش را به سراسر جهان فرستاده و به عنوان مرجعیت علی الاطلاق اهل سنت جهان شناخته شده است.

عضو ارشد دانشکده تبلیغ اسلامی مصر با تاکید بر آنکه هدف از افزایش هجمه‌ها علیه الازهر عقب نشاندن این نهاد دینی از مواضع آزادی‌خواهانه و کاستن از نقش مثبت الازهر است، خاطر نشان کرد: انقلاب تکنولوژی، طوفانی از الحاد و بی‌خدایی را برای جوانان به همراه داشته است.

وی ادامه داد: باید برای حفظ و صیانت از جوانان در برابر طوفان ظلالت و گمراهی تلاش شود. احمد طیب شیخ الازهر همواره در عرصه مبارزه با انحراف و تروریسم پیشتاز بوده است.

فاروق با اشاره به طرح پاکسازی الازهر از اندیشه‌های وهابیّت و خوارج اظهار داشت: عالم حقیقی الازهری کسی است که سه شرط اشعری مذهب بودن، ایمان به مذاهب اربعه و صوفی مسلک بودن را داشته باشد.

در همین راستا ابراهم الهدهد رییس سابق دانشگاه الازهر گفت: الازهر امروز به عنوان قطب و مرجعیت مسلمانان در جهان شناخته شده است.

وی با اشاره به ساختار منحصر به فرد آموزشی در الازهر تصریح کرد: نظام آموزشی الازهر دارای سه ضلع است. اول علوم منقول که در قرآن و سنت منحصر است. دوم علوم عقلی و هرآنچه که برای فهم کامل نصوص نیازمند هستیم و سوم علوم دنیوی و موجود در جوامع علمی که الازهری‌ها در هر سه عرصه پیشتاز بودند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات