۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۹۳۷۴۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری هفته گرافیک در خوزستان

جوروند از برگزاری هفته گرافیک در خوزستان در جهت انتقال تجارب هنرمندان پیشکسوت به نسل جوان خبر داد.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ظهر امروز در نشست خبری مرتبط با هفته گرافیک با بیان اینکه انجمن گرافیک را دوباره تشکیل خواهیم داد، گفت: هفته گرافیک اهواز با همکاری هنرمندان گرافیک، انجمن هنرهای تجسمی و اداره ارشاد اهواز برگزار می شود و ایجاد ارتباط میان گرافیست های پیشکسوت و جوان از جمله اهداف برگزای این هفته است که در راستای انتقال تجارب به هنرمندان جوان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل ارشاد خوزستان تصریح کرد: هفته گرافیک فرصتی برای معرفی بهتر و بیشتر هنرمندان ناشناخته ای است که در خانه و یا دفاتر کارهایی را انجام می دهند و در راستای ارج گذاری بهتر و بیشتر آینده گرافیک اهواز، بررسی هایی را در طی برگزاری هفته گرافیک انجام خواهیم داد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه با حمایت استاندار خوزستان و پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت ارشاد موزه هنرهای معاصر به ارشاد بازخواهد گشت، افزود: برای حل این موضوع وکیل حقوقی گرفتیم و برگزاری نمایشگاه هفته گرافیک در جایی به غیر از موزه نوعی اعتراض به واگذاری آن خواهد بود و یقینا باید در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

جوروند در ادامه با اشاره به اینکه برنامه هفته گرافیک همزمان با اهواز در شوشتر، شوش، آبادان، دزفول و بهبهان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: هنرهای تجسمی باید بیشتر مورد توجه قرار قرار گیرد.

همچنین در ادامه نشست محمدکاظم فلسفی، دبیر هفته گرافیک اهواز با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ اثر از سوی بیش از ۸۰ هنرمند در حوزه های گوناگون به دبیرخانه ارسال شده است، ابراز داشت: برای طراحی پوستر نمایشگاه هفته گرافیک حدود ۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال و در نهایت یک پوستر انتخاب شد.

دبیر هفته گرافیک اهواز با بیان اینکه داوری آثار از سوی اساتید دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران انجام شده است، خاطرنشان کرد: هفته جهانی گرافیک از ۲۷ آوریل و هشت اردیبهشت در سطح جهانی آغاز شده است و هم اکنون در ده شهر ایران در حال برگزاری است

فلسفی گفت: پوستر، نشانه، صفحه آرایی، تایپوگرافیک و طراحی روی جلد کتاب بخش هایی هستند که هنرمندان، آثار خود را در این قالب به دبیرخانه ارسال کرده اند./203/9456/ب1

ارسال نظرات