۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۹۴۳۸۸
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

کنترل زبان، عاملی برای حفظ کرامت و فضیلت انسان

نماینده ولی فقیه در لرستان کنترل زبان را عاملی برای حفظ کرامت و فضیلت انسان عنوان کرد و گفت: عمل به این مهم در رسیدن به کمال مؤثر بوده و تمرینی برای بندگی است.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای رسا در خرم آباد، ماه شعبان را فرصتی برای خودسازی خواند و بیان کرد: ماه شعبان سراسر نور و شادمانی است، در این ماه عرشیان و فرشیان سراسر غرق در سرور هستند.

وی با اشاره به اینکه در روایات تأکید فراوانی بر گرفتن روزه در ماه شعبان شده است، افزود: پیامبر(ص) می فرمایند شعبان ماه من است و خدا رحمت کند کسی را که در این ماه با گرفتن روزه شعبان مرا یاری کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان مهم ترین اعمال در ماه شعبان را صلوات بر پیامبر و آل پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: این مهم در ماه شعبان بسیار سفارش شده است.

وی در ادامه کرامت و فضیلت انسان را در کنترل زبان دانست و خاطرنشان کرد: بذل و بخشش و احسان به دیگران از دیگر موارد رسیدن انسان به کرامت و فضیلت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اعیاد شعبانیه و میلاد ستارگان آسمان امامت و ولایت در این ماه، یادآور شد: سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع)، چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و پنجم شعبان سالروز ولادت امام سجاد(ع) است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در حدیثی می فرمایند ماه شعبان، ماه من است و خدا رحمت کند کسی را که در این ماه مرا یاری کند، خاطرنشان کرد: عمل به دستورات و سنت رسول خدا به منظور یاری کردن پیامبر(ص) در این ماه است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی صدقه دادن، روزه گرفتن، مناجات با خدا و نماز اول وقت را سنت پیامبر(ص) و اعمالی مهم دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و به آن عمل شود.

وی بهترین ذکر در ماه شعبان را صلوات دانست و بیان کرد: صلوات خاصه امام سجاد(ع) در کتاب مفاتیح الجنان نقل شده است و سفارش شده است که هر روز ماه شعبان و نیمه ماه شعبان باید این صلوات خوانده شود./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات