۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۹۵۴۰۲
آیت الله طباطبایی نژاد:

با انتخاب فرد اصلح کشور را از بن بست فعلی خارج کنیم

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: باید شخصی که حضورش به صلاح کشور و انقلاب است را به مردم معرفی کنیم تا کشور از این بن بستی که درگیر آن است خارج شود.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در همایش تجلیل از اساتید برتر حوزه علمیه اصفهان در مدرسه صدر بازار، با بیان اینکه انتخابات سبب استحکام و امنیت ما و آبروی تشیع است، گفت: تشویق مردم به حضور در انتخابات از کارهای واجبی است که باید به آن بپردازیم، باید با اطلاع رسانی دقیق و تشریح مسائل روز به مردم آنها را تشویق به حضور حداکثری کنیم.

باید شخصیتی که حضورش به صلاح کشور است به مردم معرفی شود

وی در ادامه افزود: همیشه هم سکوت صلاح نیست و لازم است شخص اصلح را بشناسیم و به مردم معرفی کنیم، باید شخصی که حضورش به صلاح کشور و انقلاب است را به مردم معرفی کنیم تا کشور از این بن بستی که درگیر آن است خارج شود، این وظیفه دینی روحانیت است که مردم را نسبت به مسأله انتخابات آگاه سازند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در ادامه با تأکید لزوم توجه طلاب به نصایح و تعالیم اساتید، تصریح کرد: توجه داشتن به صحبت‌ها و نصایح اساتید از اصول مهم یادگیری علوم دینی و معارف مکتب اهل بیت(ع) است، معلمی جایگاه والا و بسیار مهمی دارد به ویژه معلمی که درس دین به شاگردان خود بیاموزد، در روایاتی که پیرامون تعلیم علم آمده است به معلمان علوم دینی بسیار اشاره شده و جایگاه خاصی برای آن ترسیم گشته است.

آموزش حفظ قرآن کریم از وظایف اساتید حوزه علمیه است

مدیر حوزه علمیه اصفهان، با تأکید بر اهمیت فراگیری و حفظ قرآن کریم در حوزه‌های علمیه در تمام پایه‌ها و سطوح، اظهار کرد: حفظ قرآن بسیار مهم است و باید در حوزه علمیه اساتید اهتمام ویژه‌ای به این مسأله داشته باشند، در گذشته علما و اساتید حوزه علمیه به شاگردانی که قرآن را حفظ نبودند درس یاد نمی‌دادند و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه خاص تعلیم و حفظ قرآن کریم است.

وی خاطرنشان کرد: این توجیه خوبی نیست که اساتید از مدیران و مسؤولان حوزه علمیه برای آموزش حفظ قرآن کریم به طلاب انتظار داشته باشند و این مسأله مهم و متأسفانه مورد غفلت واقع شده در حوزه علمیه را برعهده مدیران بدانند، مدیران در حقیقت کارگر طلاب هستند و مسائل اداری برعهده آنان است، این وظیفه استاد است که به شاگرد خود حفظ قرآن یاد بدهد./202/1304/ب1

ارسال نظرات