۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۹۶۱۷۵
امام جمعه همدان:

تمام توجه جامعه به سوی انتخابات ریاست جمهوری معطوف نشود

آیت الله طه محمدی گفت: بعضی افراد در گردونه انتخابات چنان حواس خود را برای ریاست جمهوری معطوف کرده اند که از انتخابات شوراها غافل شده اند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در دیدار با جمعی از روحانیان استان همدان با بیان این که انتخابات باید با شور و حرارت برگزار شود، گفت: بعضی افراد در گردونه انتخابات چنان حواس خود را برای ریاست جمهوری معطوف کرده اند که از انتخابات شوراها غافل شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که همه ما باید نسبت به انتخابات شوراها توجه بیشتری داشته باشیم، گفت: انتخابات شورای شهر و روستا اهمیتی همسان و بسا سنگین تر از ریاست جمهوری دارد و نباید نسبت به آن غفلت کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روز عید مبعث که اقشار مختلف مردم با رهبر lعظم انقلاب دیدار داشتند؛ رهبری به اصل انتخابات توجه داشتند و این گونه نیست که اهم مسائل، انتخابات ریاست جمهوری باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: به همان اندازه که انتخابات ریاست جمهوری قابل توجه است و حضور در آن وظیفه شرعی است؛ انتخابات شوراهای شهر و روستا هم اهمیت دارد.

وی با بیان این که وظیفه شوراها در هر شهر بسیار مهم و اثرگذار است، ابراز داشت: شخص رییس جمهور نمی تواند به همه مسائل جزیی مردم برسد اما اگر این مسؤولیت خرد شود رسیدگی به امور مردم راحت تر خواهد بود.

امام جمعه همدان در ادامه خاطرنشان کرد: برای این که حقوق مردم بهتر به مردم برسد، شوراها باید در جامعه تشکیل شود و باید دانست که قرآن سوره ای به نام شورا دارد که اهمیت آن را گوشزد می کند.

 وی با اشاره اهمیت مشورت در جامعه اظهار داشت: در بسیاری از مسائل مهم باید با عاقلان مشورت شود و افراد بهترین طرح ها را انتخاب کنند تا مشکلی برای جامعه ایجاد نشود.

نمایدنه ولی فقیه در استان همدان گفت: باید به عنوان یک تکلیف شرعی به انتخابات نگاه کنیم و کسی که در میان افراد اصلح است را با تحقیق و بررسی انتخاب کنیم./979/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات