۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۹۷۰۱۴
در اولین اجلاس هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام تاکید شد؛

تاکید بر تبدیل گفتمان وحدت به رفتار اجتماعی در جامعه

در بیانیه پایانی اولین اجلاس هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام بر تبدیل گفتمان وحدت به رفتار اجتماعی در لایه های مختلف اقشار جامعه تاکید شد.
اجلاس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، اولین اجلاس هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام صبح امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با حضور فعالان حوزه تقریب و وحدت اسلامی برگزار  شد. در پایان این اجلاس بیانیه ای خوانده شده که متن آن به شرح زیر است؛

پیش نویس «بیانیه پایانی اولین اجلاس هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام»

یا ایها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا، و اتقوالله لعلکم تفلحون

با حمد و ثنای الهی و استعانت از درگاه ایزد منان و در ایام عظیم القدر شعبانیه، ماه تکریم و تقدس رسول رحمت حضرت محمد(ص)، «اولین هم ادیشی اجرای راهبرد دیپلماسی و حدت در جهان اسلام» باحوضر روسا و اعضای هیات موسس اتحادیه های تقریب نهاد و جمعی از نخبگان و صاحب نظران و اندیشمندان، در روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ در تهران برگزار گردید.

ضمن تبریک اعیاد فرخنده شعبانیه و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، اعضای حاضر در اجلاس با تاکید بر تبدیل گفتمان وحدت به رفتار اجتماعی در لایه های مختلف اقشار جامعه، در بیانیه پایانی مواردی را به شرح زیر اعلام نمودند:

۱-ایجاد ساختار و مهندسی ساز و کار وحدت در جهان اسلام، جهت تحقق «حیات طیبه» بعنوان آرمان جوامع اسلامی.

۲- تشکیل «امت واحد  اسلامی» منظرو اجرای فرامین وحی و تبعیت از سیره نبی اکرم(ص) بعنوان «چشم انداز» تفکرات الهام بخش در جهان اسلام.

۳- ترسیم و تببین تمدن  اسلامی بعنوان ظرف «امت واحد اسلامی»، جهت تحقق انسانی متعالی.

۴- ضرورت اجرای راهبرد «دیپلماسی وحدت» در جهان اسلام از طریق تشکیل اتحادیه های تقریب نهاد در لایه های مختلف اجتماعی.

۵- استفاده از ظرفیت پیشران جامعه  در بسط و تعمیق شبکه ارتباطات در درون امت اسلامی برای شکوفایی و هم افزایی استعدادها و توانمندی ها و «سرمایه اجتماعی» جهان اسلام.

۶- ایجاد تشکل های مردم نهاد به منظور حمایت ساختاری از «مقاومت» در برابر جریانات تکفیری، صهیونیستی و نظام سلطه.

۷- تاسیس «نهادهای وحدت گرا» در سایر حوزه ها از جمله حوزه رسانه و فضای مجازی و تشکیل اتحادیه جهانی تقریب نهاد خبرنگاران مسلمان.

۸- ضرورت ایجاد مفاهمه درخصوص: «امت واحد اسلامی»، «دیپلماسی وحدت»، «تمدن اسلامی»، «مقاومت محور وحدت» در بین صاحبنظران و فرهیختگان با برگزاری مستمر نشست های تخصصی محلی، منطقه ای و بین المللی.

۹- تلاش برای برگزاری دومین اجلاس «اجرای دیپلماسی وحدت» با حضور هیئت های موسس داخلی و خارجی در سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات