۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۹۷۳۴۱

عرضه تازه‌های نشر خانه کتاب در نمایشگاه کتاب

مؤسسه خانه کتاب، کتاب‌های «فرهنگ گزیده کتابشناسی»، «کتاب کتاب‌ها؛ کتابنامه توصیفی کتاب» و «کتابشناسی توصیفی پایان‌نامه‌های ادبیات کودکان و نوجوان» را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کند.
خانه۲

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خانه کتاب،  کتاب‌های «فرهنگ گزیده کتابشناسی» اثر سید علی آل‌داود ، «کتاب کتاب‌ها؛ کتابنامه توصیفی کتاب»، تدوین ابوالفضل تجاری و «کتابشناسی توصیفی  پایان‌نامه‌های ادبیات کودکان و نوجوان» اثر مهدی محمدی و امیر متقی دادگر با بیست درصد تخفیف در غرفه مؤسسه خانه کتاب عرضه می‌شود.

کتاب «کتابشناسی توصیفی  پایان‌نامه‌های ادبیات کودکان و نوجوان» تعداد 477 پایان‌نامه دفاع شده در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان را در 20 رده موضوعی به ترتیب تاریخ معرفی می‌کند.

در مقدمه این کتاب آمده است: «معرفی پایان‌نامه‌های ادبیات کودک جسته گریخته در مجلات تخصصی این رشته همچون پژوهشنامه ادبیات کودک، کتاب ماه، پویش صورت گرفته است، اما تهیه کتابشناسی تخصصی از پایان‌نامه‌های ادبیات کودک در قالب یک کتاب مستقل برای نخستین‌بار است که در کشور منتشر می‌شود. در این اثر سعی شده اطلاعات کتابشناختی و چکیده کلیه پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترا حوزه‌های مرتبط با ادبیات کودکان و نوجوانان در رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های سراسر کشور جمع‌آوری شود.»

مؤسسه خانه کتاب همزمان با سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتاب «فرهنگ گزیده کتابشناسی» را روانه بازار نشر کرده  است. این کتاب، فرهنگی است گزیده و مختصر، ویژه معرفی تعدادی از کتاب‌هایی که به زبان‌های فارسی و عربی در حوزه تمدن ایرانی ـ اسلامی از قرن‌ها پیش تا کنون تألیف شده است.

سید علی آل‌داود در مقدمه این کتاب نوشته است: «فرهنگ گزیده کتابشناسی، مجموعه مقالاتی است که نگارنده در مدت سی سال اخیر برای نشریات و دانشنامه‌های گوناگون نوشته‌ام و شامل کتاب‌هایی است که عنوان آنها با حرف «الف» آغاز شده و تا حرف «س» ادامه دارد؛ زیرا این دانشنامه‌ها به جز دانشنامه زبان و ادب فارسی از انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی هیچ یک به اتمام نرسیده است، مقصود آنکه این کتاب یک فرهنگ کامل نیست و تنها شامل مقالاتی می‌گردد که نویسنده تاکنون توفیق نگارش آنها را به دست آوره است... .»

از دیگر تازه‌های نشر خانه کتاب «کتاب کتاب‌ها؛ کتابنامه توصیفی کتاب» است که از سوی ابوالفضل نجاری تدوین شده است. وی در مقدمه کتاب آورده است: «نگاهی که در این کتابنامه مورد توجه است، تلقی کتاب‌شناسی در حکم رسانه است؛ یعنی کتاب‌شناسی نه فقط عامل آگاهی‌افزایی و شناخت منابع موجود بلکه ابزاری مؤثر برای تبلیغ و ترویج کتابخوانی است. بی‌شک، برخی کتاب‌ها در زمره منابعی قرار می‌گیرند که این نقش تبلیغی و ترویجی را بیشتر از سایر کتاب‌ها در زمره منابعی قرار می‌گیرند که این نقش تبلیغی و ترویجی را بیشتر از سایر کتاب‌ها به انجام می‌رسانند. کتابشناسی‌ها در این دسته قرار می‌گیرند و نقش پیش آهنگی را در این صحنه مهم دارند.»

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را با بیست درصد تخفیف از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه خانه کتاب، واقع در سالن ملل خریداری کنند./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات