۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۹۷۳۵۴
کویت:

سیاستهای هسته ای رژیم صهیونیستی امنیت بین المللی را به خطر انداخته است

دولت کویت با انتقاد شدید از سیاستهای رژیم صهیونیستی در منطقه و عدم پایبندی به قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی این رویکرد ددمنشانه صهیونیست ها را خطری برای امنیت بین المللی دانست.
کویت

به گزارش خبرگزاری رسا، هیا المنصور نماینده کویت در مقر نهادهای بین المللی در وین امروز در اظهاراتی که در رسانه های کویت منتشر شد تصریح کرد: کویت همواره از عاری ساختن منطقه خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی حمایت کرده است.

وی افزود: جامعه جهانی باید اسرائیل را مجبور کند تا تاسیسات اتمی خود را تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد.

این مقام کویتی ضمن انتقاد از عدم عضویت رژیم صهیونیستی در معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای ' ان پی تی' خاطرنشان شد: در راستای تلاش برای عاری ساختن خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی اسرائیل باید به این معاهده تن در دهد چرا که سرپیچی از این امر عواقب منفی و خطرناکی برای امنیت بین المللی دارد.

وی تصریح کرد: رویه‌ای که رژیم اسرائیل امروزه درپیش گرفته صلح و ثبات بین المللی را هدف قرار داده است.

کویت پیش از این نیز با اشاره به اقدامات خصمانه مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تاکید کرده بود: اسرائیل علاوه بر فلسطین اشغالی در دیگر مناطق نیز دست به اقدامات ضد انسانی می زند و کویت ضمن محکومیت این رویکرد ضد انسانی، خواستار اعمال فشار برای توقف این قبیل سیاست ها است.

کویت به عنوان یکی از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بر خلاف تعدادی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مواضع قاطعانه تری را علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ می کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات