۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۹۷۳۸۵
آیت الله مقتدایی در مراسم عمامه گذاری طلاب تبریز:

تهذیب و تحصیل علم مورد توجه طلاب قرار گیرد

آیت الله مقتدایی با تأکید بر توجه طلاب به مسأله تحصیل علم و تقوا، گفت: طلاب باید تهذیب و اخلاق را در کنار تحصیل علم مورد توجه قرار دهند.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه تبریز با تأکید بر توجه طلاب به مسأله تحصیل علم و تقوا، اظهار داشت: طلاب باید تهذیب و اخلاق را در کنار تحصیل علم مورد توجه قرار دهند.

وی شأنیت تبلیغ و ترویج دین الهی را در دین شناسی و تهذیب نفس طلاب دانست و گفت: تلبس به لباس روحانیت در حقیقت ادامه رسالت علمای دین و قرار گرفتن در جرگه سربازان امام زمان (عج) است، بنابراین کسی که وارد جامعه روحانیت شد باید شأنیت و منزلت آن را حفظ کند.

عضو شورای جامعه مدرسین حوزه علمیه لباس روحانیت را لباس افتخار خادمی دین و مکتب اهل بیت(ع) خواند و ابراز داشت: تلبس به لباس روحانیت یک افتخار بزرگی است که نصیب طلاب در چنین روزی شده است، کسی که به این لباس تلبس پیدا می کند در حقیقت برای خدمت به دین خود را مهیا می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تبیین مسأله انتظار و آموزه های مهدوی، خاطرنشان کرد: امروز دین و دین داری مورد هجمه بزرگ دشمنان با شبهه افکنی‌ها فراوان قرار گرفته است، بنابراین عصر غیبت عصر سخت برای دینداری و دینداران است.

آیت الله مقتدایی دینداری را در عصر غیبت مشکل و دشورا خواند و ادامه داد: با وجود شبهه افکنی و القای شبهات بسیار به دین و اسلام کار دین‌داران بسیار سخت شده است، دین داری در عصر غیبت دارای فضیلت و اهمیت بالایی است، دین داری و انتظار فرج از اعمال با فضیلت دوران غیب است.

وی انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) دانست و گفت: بعد از 1400 سال انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و با هدایت رهبر معظم انقلاب به مسیر خود ادامه می دهد به فضل الهی زمینه ساز ظهور خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با بیان اینکه طلبه‌ای که ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شود باید شؤون طلبگی و سربازی امام زمان (عج) را رعایت کند، تصریح کرد: روحانیت باید حافظ شأن لباس سربازی امام زمان باشد./۲۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات