۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۹۷۴۰۲

نشست طلاب و فضلای کرمانشاه در قم برگزار شد

نشست طلاب و فضلای کرمانشاهی مقیم قم با حضور اساتید و فضلا و سخنرانی حجت الاسلام حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس در مدرسه دارالشفا برگزار شد.
 مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست طلاب و فضلای کرمانشاهی مقیم قم شامگاه پنجشنبه با حضور اساتید و فضلا و سخنرانی حجت الاسلام حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس در مدرسه دارالشفا برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای نشست حجت الاسلام عبدی مسؤول گروه تبلیغی و جهادی امام علی(ع) در سخنانی کوتاهی درباره برنامه تبلیغی ماه مبارک رمضان گفت: دوستانی که تمایل به تبلیغ در ماه مبارک رمضان دارند می توانند از طریق گروه تبلیغی امام علی(ع) اقدام کنند.

وی افزود: طلابی که بالاتر از پایه ششم هستند می توانند با شماره 09189309890 تماس حاصل کرده و برای برنامه تبلیغی خود اقدام کنند، کسانی که تمایل به تبلیغ داشته باشند حکم تبلیغ به آن ها داده می شود و کار از طریق سایت پیگیری نخواهد شد

حجت الاسلام  عبدی اظهار داشت: طلابی که علاقه به تبلیغ در شهر سنقر دارند می توانند از طریق گروه جهادی امام حسن مجتبی(ع) اقدام کنند، کسانی هم که در اوقاف پرونده تبلیغی دارند تا 20 شعبان می توانند ثبت نام کنند.

در ادامه حجت الاسلام حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به وضعیت فعلی کشور در زمینه های گوناگون گفت: متأسفانه کشور دچار رکود اقتصادی و مشکل بیکاری است.

وی افزود: چرخه اقتصاد کشور نمی چرخد، سرمایه عمده فعلان اقتصادی خوابیده و عده ای هم به دلیل بروکراسی سنگین اداری نمی توانند کاری انجام دهند، متأسفانه به دلیل سیاست های غلطی که اعمال شد کارخانه های بزرگی همانند ارج و آزمایش تعطیل شدند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب با بیان این که شش و نیم میلیون نفر در کشور بیکار هستند، اظهار داشت: این مسأله زنگ خطری برای نظام است، وقتی مردم و جوانان بدون کار مفاسد اقتصادی و اختلاس ها را می بینند اعتماد آن ها به کشور کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: بیش از 190 شغل به مسکن مربوط می شود و وقتی مسکن بخوابد هزاران نفر بیکار می شوند، در حال حاضر هیچ بانک بزرگ خارجی با ایران کار نمی کند تا منابع خارجی وارد کشور شود، فعلا بان ک های درجه 3 خارجی با کشور کار می کنند که نمی شود روی آن ها حساب کرد.

وی رسالت نمایندگان مجلس را قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن دانست و عنوان کرد: بالغ بر 90 درصد مراجعات مردم مربوط به مسأبه معیشت و اشتغال می شود، اگر درباره روند کنونی چاره اندیشی نشود با مشکلات جدی روبه رو خواهیم شد.

نماینده مردم سنقر در مجلس خاطرنشان کرد: صنعت کشور با ظرفیت زیر 40 درصد کار می کند، وقتی وضعیت صنعت این چنین باشد دلالی ها افزایش پیدا می کند، غالبا کسانی وارد دلالی ها می شوند که رانت اطلاعاتی و اجرایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: متأسفانه می بینیم که کسی 200 میلیون قاچاق وارد می کند اما عده ای می گویند که چنین فردی مظلوم است، وقتی دست مافیای اقتصادی باز باشد پالایشگاه 2 هزار و 400 میلیاردی کرمانشاه را 190 میلیارد قیمت گذاری می کنند و به فردی می دهند که بالای 100 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.

وی با تأکید بر ضرورت تغیییر در مدیریت اجرایی کشور عنوان کرد: در آستانه انتخابات روزانه 100 اپراتور فعالیت می کنند تا به نامه هایی که در سفرهای استانی دریافت شده رسیدگی شود و به بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون می دهند.

نماینده مردم سنقر در مجلس خاطرنشان کرد:  به افراد روستایی و بخش ها اعلام کرده اند که دولت باید دو دوره ای باشدوگرنه اعتبارات آن ها قطع می شود، بیش از 12 هزار میلیارداز صتدوق ذخیره فرهنگیان اختلاس شده اما برخی می گویند معوقات است.

وی افزود: رییس جمهور اعلام کرد که برنامه ششم توسعه را قبول ندارد و هرگونه بخواهد عمل می کند، خود مجلس برنامه را نوشته و تصویب کرده اما رییس جمهور حاضر به ابلاغ آن نشده است تا این که رییس مجلس آن را ابلاغ کرد.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان این که دولت با افزایش یارانه کمیته امداد و بهزیستی مخالف بود،  اظهار داشت: حتی به دلیل همین مخالفت آقای نوبخت جلسه کمیسیونتلفیق را ترک کرد اما امروز می بینیم که دولت این کار را به نام خود تمام کرده است؛ اگر برنامه توسعه را قبول ندارند چرا این بخش از برنامه را در آستانه انتخابات اجرا می کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به امضای پنهانی سند 2030 از سوی دولت گفت: این سند دین و مذهب را نشانه گرفته و درصدد ترویج برخی مسائل جنسیتی است، متولی کار در این مورد شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما چون رییس جمهور ریاست آن را برعهده دارد اجازه نمی دهد که کارایی لازم را داشته باشد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات