۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۹۷۸۵۷
آیت الله سعیدی:

هنر بهترین ابراز برای نفوذ عمیق اسلام در جان ها است

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) توجه ویژه ای به شعرا داشتند، گفت: هنر به ویژه شعر بهترین ابراز برای نفوذ عمیق اسلام در جان ها است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم ظهر امروز در دیدار با جمعی از شعرا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه در سیره اهل بیت(ع) مشاهده شده که گاهی نسبت به برخی شاعران و اشعارشان، عنایت خاصی داشتند و از آنها تجلیل می کرد، گفت: این موضوع نشان از اهمیت هنر دینی برای نشر معارف اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه هنر به ویژه شعر بهترین ابزار برای نفوذ عمقی اسلام در جان ها و قلب ها است، گفت: گاهی نفوذ یک بیت شعر در دل انسان، تحولات زیادی را در او ایجاد می کند و این نشان از اثرگذاری هنر و شعر دینی در نشر معارف اسلامی دارد.

امام جمعه قم با اشاره به رعایت آداب شعر دینی از سوی شاعران اهل بیت(ع) تصریح کرد: کسی که می خواهد درباره آموزه های اسلامی، اهل بیت(ع) و ارزش های دینی شعری بگوید، باید آدابی را رعایت کند؛ شاعر در چنین شرایطی باید پاک و با وضو باشد تا شعر او تأثیرگذار شود.

وی با بیان این که ورود در عرصه شعر آیینی، سرمایه معنوی بزرگی در اختیار انسان قرار می دهد که باید مراقب آن بود، ادامه داد: شایسته است برای رونق هرچه بیشتر اشعار آیینی، انجمنی از شاعران پیش کسوت و شاعران جوان تشکیل شود تا ضمن حفظ اصول و مبانی شعر آیینی، اشعاری مورد پسند و بر حسب شرایط و زمان حال سروده شود.

آیت الله سعیدی افزود: ممکن است افراد بی تجربه در این عرصه بدون نظارت اساتید و بزرگان شعر و ادب، وارد شوند که نتوانند کار شایسته ای انجام دهند که در این راستا، قم و شاعران آیینی این شهر باید الگویی برای همگان باشند.

بر اساس این گزارش، سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ابتدای این مراسم گفت: جشنواره رضوی هر ساله در سراسر کشور برگزار می شود و قم، میزبان بخش «شعر کرامت» است که در این راستا فراخوان در دو بخش غزل و مثنوی انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دهه کرامت یادآور شد: قم دارای جایگاه خاص دینی و معرفتی است، از این رو تلاش داریم محل دبیرخانه دائمی شعر آیینی را در قم قرار دهیم که در این راستا کارهای مقدماتی انجام شده است./968/پ۲۰۲/ی

 

 

ارسال نظرات