۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۹۷۹۷۵
امام جمعه چابهار:

منتظران واقعی با الگوگیری از سیره ائمه برای اشاعه فرهنگ عدالت گستری تلاش کنند

امام جمعه چابهار با بیان این که رزمایش امت رسول خدا(ص) تمرین عدالت و برابری درون زندگی اسلامی است، گفت: منتظران واقعی باید با الگو گیری از سیره ائمه اطهار در جهت اشاعه فرهنگ عدالت گستری تلاش کنند.
حجت الاسلام موسوی امام جمعه چابهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه چابهار، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که همه ما بناست تا از منتظران حضرت ولی عصر(عج) باشیم، گفت: انتظار فرج افضل اعمال امت پیامبر (ص) است و این انتظار فرج از نماز و عبادات با فضیلت تر و از همه ارزش های الهی مقدس تر است.

وی با بیان این که هدف از ظهور امام زمان(عج) عدالت گستری و برپایی حکومتی جهانی برپایه عدل و قسط است، تصریح کرد: امام زمان(عج) بناست فرهنگی را در جامعه اسلامی اجرا کنند که ماموریت ائمه، اوصیا و اولیای الهی همه بر این اساس بوده و بناست آن وجود نازنین که شیعه و سنی بر آمدنش قطعیت دارند برای تحقق عدالت ظهور کنند.

امام جمعه چابهار با بیان این که مفهوم انتظار، آمادگی برای اجرا و اشاعه عدالت است، خاطر نشان کرد: همانطور که در نیروهای نظامی و انتظامی عدالت در معنای آماده باش در هر شرایطی از جمله تامین امنیت و آرامش در زمان انتخابات است، در زمینه انتظار نیز باید هر زمان برای ظهور مهدی موعود(عج) آماده بوده و آمادگی لازم را در اختیار داشت.

حجت الاسلام موسوی عدل را از برجسته ترین ارزش های الهی دانست و با بیان این منتظران حقیقی به صورت آماده باش بوده و در مسؤولیت حکومت اسلامی و تعلیم و تربیت خلاف عدالت عمل نمی کنند یادآور شد: آنانی که حقیقتا منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند باید اسباب و ابزار را مهیا کرده و آمادگی کامل برای ظهور و همپایی با ایشان داشته باشند.

وی  با بیان این که با حضور امام زمان(عج) جهان سرشار از قسط و عدل می شود، اظهار کرد: در خانه هایتان عدالت را میان فرزندان تمرین کنید و محروم کردن فرزندان از ارث به دلایلی همچون عدم تبعیت از آنان در امر ازدواج خلاف عدالت است و والدین باید بکوشند این عدالت را درون خانه آغاز و در بعدهای مختلف زندگی پیاده سازی کنند.

امام جمعه چابهار با انتقاد از آنانی که می گویند امام زمان با آمدن خود انسان ها را گردن می زنند، بیان کرد: امام زمان(عج) مگر فرهنگ وهابی داشته و یا داعشی هستند که این نوع از برخورد را داشته باشند؛ بی شک امام زمان(عج) با اعتلای فرهنگ عدالت و نه با هیچ گونه زور و تزویر جهان را مملو از عدل، قسط و داد کرده و عدالت را برپا می کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در انقلاب اسلامی خواسته امام فرار شاه مزدور و استقرار جمهوری اسلامی در کشور بود، یادآور شد: ایشان معتقد بودند نباید سرمایه مملکت اسلامی در اختیار یک خانواده نوکر استکبار باشد و معتقد بودند که باید ظلم پذیری را از وجود انسانها دفع کرد و اینگونه ملت پای فرمان ایشان خون دادند و ایستادگی کردند تا حاکمیت عدالت بیاید.

وی شیرین ترین مساله در حاکمیت را عدالت اجتماعی دانست و با بیان این که مردم حاضر به گرسنگی در عین رعایت عدالت اجتماعی هستند، گفت: آنچه مردم را متاثر می کند ظلم و بی عدالتی است؛ اینکه معدنچی با آن شرایط سخت کسب و کار ماهی 900 هزار تومان و آقازاده پشت میز نشین ماهی 200 میلیون می گیرد غیر قابل تحمل است.

امام جمعه چابهار با بیان این که رسول خدا(ص) دست پینه بسته آن کشاورز نه پشت میز نشین ها را می بوسند، به آنان افتخار می کنند و امتیازاتی برایشان قائل می شوند بیان کرد:  ایشان می خواهند بیان کنند که برتری معتلق به زیر دستان است و آنانی که زحمت می کشند، تلاش خالصانه می کنند باید تقدیر شوند و باید در جامعه اسلامی این فرهنگ عدالت گستری استقرار یابد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که رزمایش امت رسول خدا(ص) تمرین عدالت و برابری درون زندگی اسلامی است، گفت: منتظران واقعی باید با الگوگیری از سیره ائمه اطهار در راستای اشاعه فرهنگ عدالت گستری تلاش کرده و از درون خانه، مدرسه و محل کسب برای انتقال نسل به نسل این فرهنگ و اجرای روزانه آن در جامعه اسلامی بکوشند./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات