۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۹۸۰۳۲
رییس‌جمهور ترکیه مطرح کرد؛

افراد «اوباما» بر سیاست‌های «ترامپ» در قبال سوریه و عراق تاثیر می‌گذارند

رییس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه دیدارش با همتای آمریکایی تعیین کننده خواهد بود، تاکید کرد: افراد «باراک اوباما» سعی دارند بر سیاست‌های «دونالد ترامپ» اثر بگذارند.
اردوغان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در انتقاد از سیاست‌های «باراک اوباما» همتای پیشین آمریکایی خود در قبال خاورمیانه، مدعی شد او قصد دارد دولت فعلی ایالات متحده را نیز منحرف کنند.

اردوغان با بیان اینکه اوباما افرادی را استخدام کرده تا بر تصمیمات «دونالد ترامپ» رییس جمهور فعلی آمریکا درخصوص سوریه و عراق اثر بگذارند، گفت: «اینکه می‌گویند ترکیه به اندازه کافی با داعش در عراق و سوریه مبارزه نکرده، تهمت‌هایی از سوی دولت اوباماست. ترکیه مدت‌ها پیش از آمریکا، خطر داعش را درک کرد.»

به نوشته روزنامه «حریّت» وی همچنین افزود: «افراد اوباما در موقعیت‌های پایین (در دولت فعلی) حضور دارند. ترامپ از دریچه اطلاعاتی که آنها به او می‌دهند، به وضعیت عراق و سوریه می‌نگرد.»

رییس جمهور ترکیه ضمن مخالفت مجدد با حضور نیروهای کُرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) یا حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) در مبارزه با داعش، تاکید کرد همکاری آمریکا با آنها به اعتبار واشنگتن و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، آسیب می‌زند.

اردوغان با اشاره به دیدارش با ترامپ در روز 26 اردیبهشت، گفت: «بالاخره این دیدار انجام خواهد شد و تصمیم نهایی را بعد از آن می‌گیریم. اگر ما شرکای استراتژیک هستیم، پس باید تصمیماتی در راستای اتحاد بگیریم. اگر اتحاد به حاشیه برود، آن موقع باید به فکر خودمان باشیم.»

وی در پایان تصریح کرد که اجازه نخواهد داد رویکرد ضد ترکی بر این اتحاد تاثیر بگذارد و دیدار با ترامپ، یک جلسه تعیین کننده خواهد بود./994/ب102/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات