۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۹۸۶۵۶

واکنش مجدد آیت الله سیفی مازندرانی به امضای سند۲۰۳۰

آیت الله سیفی مازندرانی از امضای سند ۲۰۳۰ در دولت یازدهم انتقاد کرد و از دولتمردان خواست که مانع اجرایی چنین قوانین در ایران اسلامی شوند.
سیفی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در آخرین جلسه درس خارج خود، اولین وظیفه روحانیت را دفاع تا آخرین نفس از دین خدا توصیف کرد و گفت: ما باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم، چون اقامه دین الهی اولین، آخرین و مهم‌ترین هدف همه انبیاء الهی و هدف رسول خدا و ائمه اطهار بوده است و این انقلاب را امام راحل با آن همه زحمت‌هایی که کشیدند و تمام کسانی که در این راه یعنی در قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس خون و جان دادند هیچ حرفی نداشتند مگر اقامه دین الهی بود.

آیت‌الله سیفی مازندرانی ادامه داد: اگر هدف اقامه دین الهی نبود کسی حاضر نمی‌شد که جان خود را در این راه فدا کند، منفعت ملی، ایرانی و ایرانی‌گری هدف نبود؛ کسی که به فرهنگ ایرانی و ایرانی‌گری تمسک کند و بخواهد او را یک حربه‌ای در مقابل ارزش‌های دینی قرار بدهد به معنای واقعی کلمه مشرک است، که در قرآن و روایات هم چنین دیدگاهی شرک گفته شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم حرف اول و آخر امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و تمام علما را اقامه دین خدا در سراسر کشور دانست و ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اقامه دین الهی است، دین خدا نیز با عمود امر به معروف و نهی از منکر قائم می‌شود.

وی افزود: اگر ببینیم که در جایی کسی معروف را منکر و منکر را معروف جلوه می‌دهد اولین وظیفه شرعی و الهی ماست که با او برخورد کنیم؛ کسی که به تمام کارگزاران نظام اسلامی دستور می‌دهد که مکلف به اجرای سندی هستید و در متن این سند آمده باشد که ازدواج زودرس دختران یک معضل ماست؛ آیا ازدواج زود دختران سنت رسول خدا نیست؟ مطالعه کنید که سیره ازدواج فاطمه (س) و تمام دختران اهل بیت بر این جاری نبود. روایات متواتر در این زمینه نداریم که دختر باید زود ازدواج کند؟

آیت‌الله سیفی مازندرانی تصریح کرد: اینکه دختر را سی یا سی و پنج سال مجرد نگه‌ دارید و با انواع پسران با هم در جامعه بگو بخند داشته باشند، این منکر نیست؟ شما ازدواج زود دختران را معضل، منکر، مصیبت و قبیح می‌گویید، این غیر از این است که شما معروف را منکر و منکر را معروف جلوه می‌دهید؟

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، شاخصه‌های کاندیدای اصلح را در زمان فعلی بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: مسأله استکبار ستیزی، نفی سلطه اجانب در رأس امور یک صفات و شاخصه‌ها و ممیزه‌های کاندیدای اصلح است، کسی که بیاید امضاء کند پای مذاکره‌ای که در متن آن قراردادنامه آمده باشد و حق بدهد به سران استکبار که هرگاه اراده کردند بتوانند مراکز دفاعی نظام اسلامی را کنترل کنند، در نص این سند و برگه آمده است، آیا این با استکبارستیزی و سلطه‌ناپذیری در تضاد نیست؟ با آیه نفی سبیل در تضاد هست یا نیست؟

وی تصریح کرد: کسی که شرایطی را که ولی امر برای اینکه این محاضیر و مشکلاتی که خلاف آرمان انقلاب اسلامی، خلاف ارزش‌های الهی، خلاف ضروریات اولیه نظام اسلامی است را کنترل کند، شما هیچ اعتنایی به این نداشته و نکردید؛ وقتی گفته می‌شود که مذاکره با آمریکا و امثال آمریکا سم است، برای این است که این‌ها شما را دور زدند و این‌ها الفاظی را در بندهایی از این قراردادها آوردند که شما را قانوناً مهار کردند و نمی‌گذارد که شما تکان بخورید، هر کاری کنید می‌گویند که این مستند برجام است.

آیت‌الله سیفی مازندرانی با اشاره به کسانی که با استدلال در کمیسیون مجلس نسبت به سوء استفاده‌هایی که امکان دارد از بندهایی از برجام داشته باشد هشدار داده بودند گفت: شما با هزار حیله و حربه از زیر حرف این بزرگواران در رفتید و گفتید که چنین چیزی نیست، ما تضمین می‌کنیم، پای سندی را امضاء کردید که در خود این سند مستقیم و غیر مستقیم تعهداتی دادید که قابلیت این را دارد که سلطه استکبار را بر ایران فراهم کند و بعد از اینکه امضاء کردید گفتید که ما تضمین می‌دهیم که آنها بر ما سلطه نخواهند یافت، حال ما نمی‌دانیم که این عمل شما را باید احمقانه، جاهلانه، مغرضانه یا خیانت‌بار بگوییم، خودتان منصفانه تعیین کنید که این کارتان چه بوده است. شما چطور در مقابل تحریم‌هایی که روز به روز اضافه می‌شوید ایستاده‌اید؟

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: الان پای سند 2030 را امضاء کردید و تأکید کردید که همه را اجرا کنند، و بعد می‌گویید که ما عملاً تعهد می‌دهیم که هیچ خلاف شرعی در اینجا ایجاد نشود، این چه حرفی است که به مردم می‌زنید؟ اهل انصاف و عقلای ملت که همه از امت قهرمان ایران این فهم و شعور سیاسی را دارند، فقط اطلاع از این مسائل ندارند، کافی است که اطلاع پیدا کنند، اگر کسی اطلاع از این مسائل اطلاع پیدا کند و غیرت دینی داشته باشد آزموده را دوباره نمی‌آزماید؛ اهتمام به سنت رسول خدا و شعائر دینی خیلی مهم است، شما مدام از گردشگری و تنها راه درآمد از این روش را تبلیغ می‌کنید اما یک بار نگفتید که ما این گردشگری را چطور انجام دهیم که بی‌عفتی و بی‌حیایی این زنان و دختران خارجی کافر و مشرک یا غیر مسلمان مکشفه بر زنان و دختران ما تأثیر سوء نداشته باشد و فحشا و منکرات را در کشور اشاعه ندهد؟

وی افزود: این حرف‌ها را فقط برای کسب درآمد می‌زنید، یعنی شما درآمد را به هر راهی کسب می‌کنید، اقتصاد مقاوم یعنی اقتصاد به هر نحوی که تأمین شود، آیا مقصود اقتصاد مقاومتی این است؟ اگر اینطور باشد که به طریق حرام هم می‌شود که کسب درآمد کرد، اما این اقتصاد مقاومت نیست.

آیت‌الله سیفی مازندرانی درباره اهمیت اشتغال و تولید اشتغال ابراز داشت: واردات بی‌رویه را همه قبول دارند، البته کارخانه‌های ما قادر به تولید بخش کمی از این واردات نیستند اما توانایی این را داریم که اکثر این واردات را در کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی خود تولید کنیم، ولی این‌ها تعطیل شده‌اند، چون اکثراً می‌بینند که شرکت‌های خارجی با قیمت ارزان‌تر آورده‌اند و پول می‌گیرند کسی کار نمی‌کند، تعطیل شده است، چه کسی این تعطیلی را ایجاد کرده است؟ هر انسان هوشمندی می‌داند که کشوری که خودش توانایی تولید دارد همان جنس را از کشور دیگر وارد نمی‌کند؛ وقتی آن کارگران بیکار شوند خودش نقض تولید اشتغال نیست؟ شما چطور می‌گویید که ما اشتغال تولید کردیم؛ با کارفرمایان خارجی قرارداد می‌بندید و کارگرانمان را به دست آن‌ها می‌دهید، آیا این با اقتصاد ملی ما سازگاری دارد؟/836/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات