۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۹۸۷۰۵
روحانی بحرینی مطرح کرد؛

بسیج روحانیان فتنه‎گر برای ایجاد جبهه بندی طایفه ای در بحرین

یکی از فعالان حقوق بحرین تأکید کرد که آل خلیفه از روحانیان فتنه گر برای ایجاد جبهه بندی طایفه ای در این کشور استفاده می کنند.
شیخ میثم سلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ میثم السلمان مسؤول بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین در گفت وگو با یکی از شبکه های ماهواره ای فرانسه گفت: مصاحبه با سایر روحانیان بحرینی که همواره بر لزوم گفت وگو و احترام به حقوق سیاسی سخن می گویند به شدت سخت است زیرا دولت در برابر همه فعالیت های اجتماعی ایستاده است.

وی افزود: دولت بحرین هیچگاه از اقداماتی که سبب تقریب میان مذاهب و ادیان شود، حمایت نمی کند و بر همین اساس مانع از برگزاری نماز جماعت و نشست های مشترک می شود.

این روحانی بحرینی تصریح کرد: در حالی که باراک اوباما در سال 2011 خواستار عدم به آتش کشیدن کلیساها در مصر و عدم تخریب مساجد شیعه در بحرین شده بود، آل خلیفه 38 مسجد شیعه را تخریب کرد.

شیخ میثم السلمان با اشاره به اینکه شیعیان بیش از 70 درصد جمعیت بحرین را تشکیل می دهند، اظهار داشت: پیروان مذهب اهل بیت(ع) در بحرین با شدیدترین تبعیض مذهبی روبرو بوده و شدیدا به حاشیه رانده شده اند. آنان تنها دموکراسی را مطالبه می کنند اما دولت به روحانیان فتنه گر این امکان را داده است که در رسانه ها بر طبل کینه توزی بکوبند تا شکاف و جبهه بندی مذهبی در کشور ایجاد شود.

وی با ابراز نگرانی نسبت به وضع جسمانی فعال حقوق بشر بحرین که تحت عمل جراحی قرار گرفته اما در زندان انفرادی بسر می برد، ادامه داد: نبیل رجب قربانی انتقام گیری دولتی از مدافعان حقوق بشر شده است. بهترین شیوه بهبود وضع حقوق بشر در بحرین، نظارات مدافعان حقوق بشر  به شمار می آید اما متاسفانه فعالان این عرصه در وضع خوب نیستند و یا در زندان هستند یا ممنوع السفر و تبعید شده .

این فعال حقوق بشر بیان داشت: در نشست دوره ای حقوق بشر در ژنو هیچ کدام از فعالان حقوق بشر حضور نداشتند در حالی که 47 تن از فعالان این عرصه در نشست سال 2012 حضور یافته بودند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از جامعه جهانی به دلیل بی توجهی به سرکوب مدافعان حقوق بشر در بحرین به شدت انتقاد کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات