۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۹۹۴۵۳
از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور؛

امام جمعه جدید بام و صفی‌آباد در خراسان شمالی منصوب شد

طی حکمی از سوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام هادی هوشمندنژاد به‌عنوان امام جمعه جدید بام و صفی‌آباد در استان خراسان شمالی منصوب شد.
انتصاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی، حجت‌الاسلام هادی هوشمندنژاد را به‌عنوان امام جمعه جدید بام و صفی‌آباد از توابع شهرستان اسفراین در جنوب شرقی استان خراسان شمالی منصوب کرد.

حجت‌الاسلام هوشمندنژاد در حالی به‌ عنوان امام جمعه جدید بام و صفی‌آباد منصوب شده که پیش از این حجت‌الاسلام سیدمحمد دلبری امام جمعه این شهر بود.

در حکم حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی خطاب به حجت‌الاسلام هوشمندنژاد امام جمعه جدید بام و صفی‌آباد ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام سیدمحمد دلبری، امام جمعه سابق این بخش، آمده است: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و تأیید علماء اعلام جنابعالی از طرف رهبر معظم انقلاب به سمت امام جمعه بخش بام و صفی‌آباد به مدت سه سال منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم اظهار امیدواری شده است که حجت‌الاسلام هوشمندنژاد ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خون‌بار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و ضمن دعوت به وحدت و همبستگی، آن‌ها را از تفرقه و اختلاف بر حذر دارد.

این حکم می‌افزاید: امید است روحانیت معظم، اهالی محترم و ارگان‌ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته و همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه در محل داشته باشند.

گفتنی است، شهرستان 127 هزارنفری اسفراین در جنوب شرق بجنورد مرکز خراسان شمالی، دارای دو بخش مرکزی و بام و صفی‌آباد است که شهر صفی‌آباد مرکز بخش بام و صفی‌آباد در 65 کیلومتری جنوب شرق شهر اسفراین واقع شده است، بخش بام و صفی‌آباد اسفراین دارای بیش از 23 هزار نفر جمعیت است.

حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام هوشمندنژاد به‌عنوان امام جمعه جدید بخش بام و صفی‌آباد، اظهار کرد: مراسم معارفه امام جمعه جدید بام و صفی‌آباد صبح یکشنبه هفته جاری، سی و یکم اردیبهشت‌ماه با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر از مجموع 22 شهر موجود در استان، نماز باصلابت جمعه در 17 شهر آن با حضور باشکوه مردم و نمازگزاران برگزار می‌شود.

گفتنی است، بنا به اعلام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با توجه به بررسی‌های انجام شده به طور میانگین هر هفته 20 درصد جمعیت شهرهای محل برگزاری نماز جمعه در استان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با جمعیت 935 هزارنفری هشت شهرستان و 22 شهر دارد که 52 درصد جمعیت آن در شهرها و مابقی در مناطق روستایی سکونت دارند./9314/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات