۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۰۰۲۸۵
استاد حوزه و دانشگاه:

باید مطالبات معیشتی مردم پیگیری شود

حجت‌الاسلام باقرزاده با اشاره به پایان یافتن رقابت های انتخاباتی از نیروهای انقلابی خواست که پیرو مطالبات معیشتی مردم باشند و از حقوق به حق مردم دفاع کنند.
حجت الاسلام باقرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا باقرزاده، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه سه‌شنبه در نشست بحث و تحلیل سیاسی که در مسجد حضرت امام حسن عسکری(ع) پردیسان برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، اظهار داشت: انتخابات 96 دستاورد‌های فراوانی داشت که از جمله آن حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی بود که نشانگر حمایت آحاد جامعه از رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام باقر‌زاده با بیان این که رهبر معظم انقلاب و مردم ایران پیروز اول انتخابات بودند، ابراز داشت: نُوام چامِسکی یکی از تحلیلگران و تئوریسین‌های آمریکا در رابطه با انتخابات ایران گفته است: «پیروز واقعی انتخابات رهبر جمهوری اسلامی ایران بوده است. آیت‌الله خامنه‌ای زیرک‌ترین و سیاستمدارترین فرد جهان است، کاری کرده که حتی دشمنان بزرگ ملتش هم برای حضور مردمش در صحنه‌ انتخابات تبلیغ می‌کنند».

این تحلیگر در اعلام نظری درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفته است: «وقتی مشارکت زیاد شود، پیروز واقعی دنیا آیت‌الله خامنه‌ای است نه غربی‌ها، امروز سیاستمداران دنیا با تأیید دموکراسی واقعی در ایران، حقارت خود را در برابر آیت‌الله به تصویر کشیدند».

اذعان سیاستمداران جهان به کیفیت بالای دموکراسی در ایران

عضو هيأت علمی مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: هنگامی که آمریکا در عربستان با حضور 50 کشور در حال برگزاری جلسات مختلف برای برنامه‌ریزی‌ علیه ایران هستند، بسیاری از سیاستمداران جهان اذعان دارند کیفیتی بالایی که ایران در دموکراسی دارد، در هیچ کشوری وجود ندارد.                           

 این که هر جناح و هر سلیقه‌ای احتمال پیروزی نامزد مورد نظر خود را در انتخابات می‌دهد، بیانگر وجود دموکراسی در سطح بسیار بالا در ایران است که در برخی کشور‌های عربی اثری از آن نیست.

 بعضی از تحلیگران غربی گفتند؛ رهبر ایران در صحنه انتخابات با آن که می‌توانست در پیروزی هر یک از کاندیدا‌ها به طور مستقیم نقش داشته باشد اما با اجرای نرمش قهرمانانه به بهترین نحو،‌ اجازه انتخابات آزاد و برابر را به همه کاندیدا‌ها داد.

عملکرد اشخاص بهترین معیار برای تشخیص منافق است

وی با تأکید بر این که باید رشد فکری در مردم ایجاد شود، اظهار کرد: اگر به تاریخ اسلام مراجعه کنید، خواهید دید پیامبر اکرم(ص) هیچ‌گاه صراحتاً نامی از منافقی نبرده است، بلکه نشانه‌های منافق را ذکر کرده است تا مردم خود چنین انسانی را شناسایی و از آن دوری کنند.

این تحلیگر سیاسی با بیان این که قرآن کریم و روایات عملکرد اشخاص را معیار خوبی برای تشخیص نفاق در آنها معرفی می‌کند، ابراز داشت: مردم نباید تنها به گفتار مسؤولان اکتفا کنند بلکه باید عملکرد‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند چرا که برخی در گفتار می‌گویند که مصلح هستند ولی در عملکرد‌هایشان نشانی از مصلح بودنشان نیست.

 

 

پیگیری مطالبات از منتخب مردم، مهم‌ترین وظیفه همه جامعه است

حجت‌الاسلام باقر‌زاده با بیان این که امروزه نیرو‌های حزب اللهی از داشتن نیرو‌های با اخلاق و بردبار سربلند هستند، خاطرنشان کرد: انسانی به صحنه انتخابات آمد و بر او نام قاتل نهادند، اما با آن که از همه چیز اطلاع داشت، لب به سخن باز نکرد با بردباریش، اخلاقش و حِلمش دوست و دشمن را از صبری که داشت متعجب کرد.

وی بیان داشت: یکی از دستاورد‌هایی که در انتخابات 96 به دست آمد؛ ائتلاف، همگرایی و هم‌افزایی نیرو‌های انقلابی بود. در هیچ دوره‌ای پس از انقلاب چنین همگرایی وجود نداشت که طیف‌های مختلف سیاسی در جبهه انقلاب دور هم جمع شده و همه یک صدا از یک کاندیدا حمایت کنند. 

عضو هيأت علمی مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) وجود رفاقت بین حامیان نامزد‌های انتخابات در حین تبلیغات و پس از انتخابات را از مهم‌ترین وظایف حامیان نامزد‌های انتخاباتی برشمرد و افزود: طرفداران هر کاندیدایی پس از پایان انتخابات نباید دست از فعالیت بردارند بلکه بایستی به دنبال پیگیری مطالبات خود از منتخب مردم باشند.

وی با اشاره به وضع نامطلوب معیشت مردم، تصریح کرد: امروز اغلب خانواده‌‌ها در وضع معیشت نامطلوبی به سر می‌برند، از این رو باید از رییس جمهور منتخب مطالبه شود تا علاوه بر تلاش برای بهبود وضع معیشت مردم، علیه ظلم، فساد، تبعیض، رانت، گرانی و فقر مبارزه کند. /878/ ۲۰۱/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات