۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۰۱۵۱۱
آیت الله علما:

زکات از واجبات موکد دین مبین اسلام است

آیت الله علما با اشار به اینکه زکات از واجبات مؤکد دین مبین اسلام است، گفت: پرداخت زکات موجب ریشه کن شدن فقر در جامعه شده و بخش اعظمی از مشکلات اقشار محروم و فقیر جامعه را کاهش می دهد.
آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشست ستاد زکات استان کرمانشاه، ابراز داشت: زکات یکی از واجبات مؤکد دین مبین اسلام است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اهمیت زکات به حدی است که در قرآن کریم بارها از زکات در کنار نماز نام برده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان توجه به فریضه زکات را گره گشای بسیاری از مشکلات دانست و یادآور شد: پرداخت زکات موجب ریشه کن شدن فقر در جامعه شده و بخش اعظمی از مشکلات اقشار محروم و فقیر جامعه را کاهش می دهد.

آیت الله علما بیان داشت: زکات از احکام اولیه دین مبین اسلام است، بنابراین باید به این فریضه الهی توجه بیشتری صورت گرفته و با ادای زکات به قشر ضعیف جامعه کمک کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: مدیریت دین مبین اسلام بر بهبود وضعیت زندگی فقرا بسیار حساب شده و دقیق است اما متأسفانه به فرایض دینی به طور کامل و دقیق توجه نمی شود.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: باید در راه احیای فریضه زکات در جامعه تلاش کرد زیرا احیای فریضه زکات موجب جلب رضای الهی خواهد شد.

حسین خدرویسی، مدیر کل اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه نیز در این نشست بیان داشت: استان کرمانشاه رتبه هفتم پرداخت زکات در سطح کشور را به خود اختصاص داده و در سال گذشته بیش از 114 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه در پایان گفت: امید است با اقدامات تبلیغی بیشتر شاهد افزایش پرداخت زکات در استان و در سطح کشور باشیم./857/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات