۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۰۱۵۴۰

افشاگري اشپيگل عليه خانواده اردوغان

نشریه اشپیگل از یک معامله پرسود خانواده اردوغان بر سر یک کشتی پرده برداشت.
رجب طیب اردوغان

به گزارش خبرگزاری رسا، طي روزهاي اخير شاهد افشاگري هايي عليه خانواده رجب طيب اردوغان از سوي نشريات غربي هستيم. يکي از اين افشاگري ها توسط نشريه اشپيگل صورت گرفته است.

خانواده رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه، در معامله‌اي مخفي بر سر يک کشتي، 20 ميليون يورو سود کرده است. اين کشتي به شرکتي تعلق داشته که سفارش‌هاي فراواني از دولت ترکيه دريافت کرده است.

اين موضوع از سوي مجموعه اي به نام «شبکه کاوشگر اروپا» که متشکل از چند رسانه بوده فاش شده است. در کانون اين معامله، يک ميلياردر ترک با اصليت آذربايجاني به نام «مبارز مانسيموف» قرار داشته است. او سرمايه‌گذار اصلي تانکري نفتي به نام «آغداش» است که معامله پنهان بر سر آن صورت گرفته است.

اين تانکر از طريق شرکت‌هاي صوري در مالت و جزيره بريتانيايي «من» ثبت شده است. اين اقدام با کمک «سيتکي عيان» تاجري که دوست دوران کودکي اردوغان بوده و همچنين مبارز مانسيموف صورت گرفته است.

در شبکه کاوشگر اروپا که از اين ماجرا پرده برداشته‌، از جمله هفته نامه آلماني اشپيگل، روزنامه فرانسوي زبانِ بلژيک لوسوار، روزنامه اسپانيايي الموندو و نشريه افشاگر فرانسوي مدياپارت همکاري مي‌کنند.

اين شبکه در حال حاضر مشغول تحقيق درباره اسناد موسوم به «مالتا فايلز» (پرونده‌هاي مالت) است که تحقيقي‌ است در باره پرداخت‌هاي مالياتي در جزيره مالت؛ جزيره‌اي که آن را بهشت مالياتي مي‌نامند./۹۱۶/ ۱۰۲/ع

منبع: رسالت

ارسال نظرات