۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۰۲۴۸۶
امام جمعه مهدیشهر:

خانواده حیاتی‌ترین نقش را در تربیت فرزندان دارد

امام جمعه مهدیشهر ماه رمضان را فرصتی مغتنم برای تربیت دینی فرزندان دانست و گفت: خانواده حیاتی‌ترین نقش را در تربیت فرزندان دارد و والدین باید به درک درست کودکان و نوجوانان از فضائل ماه رمضان کمک کنند.
امام جمعه مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی در دومین شورای اداری مهدیشهر طی سال جاری که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به ضرورت استفاده از فرصت های ماه رمضان، اظهار داشت: رسول الله(ص) می فرمایند اگر بنده بداند ماه رمضان چیست تمام سال را دوست دارد در رمضان بگذراند لذا این نشان دهنده اهمیت و فضیلت این ماه مقدس است که باید از آن در راه تربیت نسلی مومن و معتقد بهره برد.

وی افزود: یکی از ضروریات امروز جامعه ما تربیت نسلی انقلابی است که آتیه ساز ایران اسلامی باشد که خانواده به عنوان نخستین گروه که یک کودک به آن تعلق می گیرد، حیاتی ترین نقش را در تربیت او دارد، لیکن پدرها و مادرها فرزندان را در ماه رمضان به مساجد برده و معروفات را به آنها آموزش دهند.

امام جمعه مهدیشهر، همچنین با اشاره به فواید ذکر و دعا در رمضان، ابراز داشت:  ادعیه متبرکه فواید بسیاری دارد لذا باید گفت برخی از افراد برای آینده خود نگران هستند که دعا خواندن در این ماه مبارک موجب می شود تا دنیایی از نور برای آینده انسان ایجاد شود از سوی دیگر تلاوت روزانه قرآن در ماه رمضان است که در این ماه بسیار مورد تاکید قرار دارد.

فرماندار مهدیشهر نیز در این جلسه خواستار ترویج نشاط اجتماعی بین مردم در ماه رمضان شد و گفت: همه دستگاه‌های خدماتی، فرهنگی و اجرایی شهرستان می بایست در ماه میهمانی خدا شرایط را برای نشاط اجتماعی مردم فراهم کنند که برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان، مسابقات فرهنگی، جلسات قرآنی در پارک ها و بوستان های سطح شهر، گفتمان‌های دینی و ... در زمره این تلاش ها است که باید مضاعف شوند.

حسن ارگی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی پر از صفحاتی است که ملت ایران با حضور خود در آن نقش آفرینی به بلندای غرور ملی داشتند لیکن باید قدردان این مردم بود.

وی درباره انتخابات شوراهای شهر نیز افزود: امروز رقابت ها به اتمام رسیده و همه باید برای رسیدن به توسعه ای پایدار در شهر، دیار، منطقه، استان و کشورمان تلاش کنیم، بدون شک پیروز اصلی این انتخابات مردم غیور ایران هستند و امروز زمانی است که به مردم خدمت رسانی را در عمل نشان داد که این مهم با تفکر انقلابی و کارجهادی می بایست همراه شود.

رئیس شورای اداری مهدیشهر گفت: عده ای به دنبال ضربه زدن به کشور هستند و مردم با همدلی نباید اجازه دهند افرادی که علاقه به خدمت ندارند، در کشور اثرگذار باشند./977/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات