۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۰۲۵۷۵
آیت الله علم الهدی:

دیوان عدالت اداری تعهد ایران به سند ۲۰۳۰ را ابطال کند

آیت الله علم الهدی با اشاره به اصل ۱۷۰ قانون اساسی مبنی بر اختیار قانونی دیوان عدالت اداری در ابطال معاهدات مخالف قانون اساسی، گفت: دیوان عدالت اداری تعهد ایران به سند ۲۰۳۰ را ابطال کند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به سالروز ارتحال بنایانگذار جمهوری اسلامی، گفت: سالروز رحلت امام بزرگوار ما که هر چه می گذرد ابعاد بیشتری از عظمت ایشان برای ما آشکار می شود، حقیقتا یک داغ بزرگ است.

امام راحل راه نجات دنیا از دیکتاتوری مدرنیسم را نشان داد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اصل حرکت انقلابی امام راحل را تلاش برای ایجاد یک تحول جهانی قلمداد کرد و افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در پی پیدایش مدرنیته در جهان، دنیا به دو بلوک ماده پرستانه سوسیالیسم و لیبرالیسم تقسیم شده بود که این دو مکتب جنگ سردی بین خود برقرار کرده بودند و هر کدام در صدد بودند که به سیادت در دنیا دست یابند و آن چه به طور قطعی در اندیشه آن ها می گذشت، مسأله انزوای دین از زندگی بشر، سیاست و مدیریت دنیا بود.

وی در تشریح سخنان خود یادآور شد: در بلوک شرق، سوسیالیست ها دین را افیون ملت می ‌پنداشتند و در بلوک غرب، لیبرال ها دین را مانع رشد و توسعه ملت ‌ها قلمداد می کردند. امام راحل در بین این دو بلوک قیام کرد و دین را از زندان حسینیه ‌ها و چهاردیواری معبدها بیرون آورد و آن را به عنوان مکتبی که برهم زننده معادلات بین‌المللی بود، بر دنیا حاکم کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که امام راحل راه نجات‌ دنیا از دیکتاتوری مدرنیسم را در انقلاب اسلامی نشان داد، خاطرنشان کرد: اسلام به مردم خسته دنیا که از جنایات و دیکتاتوری های سوسیالیسم و نیز آدم‌فروشی‌های لیبرالیست خسته شده بودند، به دنیا گفت هم سوسیالیست و هم لیبرالیست دو نسخه انحرافی است و نسخه نجات‌بخش شما در عرصه سیاست و مدیریت جهانی دست دین هست و دین اگر مدیریت شما را به دست بگیرد، نجات پیدا می‌کنید، اصل کار وبرنامه امام بود.

برخی نخبگان سیاسی داخلی در حال فراموش کردن اهداف نهضت امام هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر این که در ظاهر برخی نخبگان سیاسی کشور روند تحول آفرینی موجود در مبارزات امام راحل را فراموش کرده اند، گفت: امام ما شخصی بود که دنیا لحظه به لحظه بیشتر نسبت به او شناخت پیدا می کند اما در درون کشور ما برخی نخبگان سیاسی روند تحول سازی ایشان را فراموش کرده اند. دنیا امام(ره) را شناخته، به دنبال راه ایشان حرکت کرده و بیداری جهانی و بیداری اسلامی را رقم زده است اما در داخل کشور برخی گمان می کنند امروز که دولت در دست شان است باید بیشتر بخورند، بیشتر ببرند و بیشتر بچاپند.

سند 2030 به دنبال ایجاد یکنواختی فرهنگی بر مبنای دیدگاه غرب است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه سخنان خود امضای سند 2030 را در راستای همین مسأله قلمداد کرد و افزود: سازمان ملل متحد سندی تحت عنوان «توسعه پایدار» را به کشورها دیکته کرده تا مفاد این سند از سال 2015 تا سال 2030 در تمام کشورها اجرایی شود و طی 15 سال تمام دنیا از نظر فرهنگی یکنواخت شود.

وی در تشریح ابعاد گوناگون امضای این سند بین المللی، اظهار کرد: در همایشی که سال 92 در دوحه قطر برگزار شد، همسر اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا، جزئیات سند 2030 را ابراز کرد و در نهایت این سند در سال 2015 در سازمان ملل تنظیم شد. یعنی ریشه این سند آمریکایی است.

کل سند 2030 با ارزش های جمهوری اسلامی ناسازگار است

آیت الله علم الهدی افزود: بحث ما این نیست که کدام مواد سند 2030 با اعتقادات جامعه ما سازگار نیست؛ بحث روی کل سند است که با اصول ارزشی ما منافات دارد و اصل آن مبتنی بر ریاست و سیادت آمریکا بر جهان است. این سند 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی دارد و برای اقدام عملی همه کشورها در راستای تحقق حکومت یکپارچه در دنیا و بر مبنای اصول ارزشی غرب تدوین شده است.

نماینده ولی فقیه با بیان این که سند 2030 به اذعان ماده پنجم همین سند به دنبال تحقق حکومتی است که امضا کنندگان آن، شهروندان این حکومت جهانی محسوب می شوند، گفت: در زمینه مسائل فرهنگی و به ویژه در مقوله آموزش و پرورش، سند 2030 می گوید «آموزش باید آزاد و فراگیر باشد» یعنی مسائل آموزشی به طور آزاد برای هر کسی به ویژه اقلیت ها مطرح شود و در تفسیر اقلیت، آن را به دسته های فکری، سیاسی، مذهبی و جنسی تقسیم می کند.

وی خاطرنشان کرد: در پیوست سند 2030 تصریح شده است که نباید به سبب همجنس بازی و یا خود ارضایی دانش آموزان را با عمل یا زبان مؤاخذه کرد و چنانچه کشورها با همجنس بازی مخالف باشند، خودمان برای همجنس بازان مدرسه تأسیس می کنیم.

حق تحفظ دولت با توجه به مفاد 2030 جایگاه حقوقی ندارد

آیت الله علم الهدی گفت: ما نمی خواهیم بگوییم مسؤولان عالما و عامدا این سند را امضا کرده اند چرا که آن ها مسلمان و شیعه هستند و به ائمه و اهل بیت(ع) معتقدند،  ممکن است اشتباه کرده اند، توجه نداشته اند و  یا مطالب را نسنجیده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: البته مسؤولان به این مسأله توجه داشته اند که این سند با اسناد بالادستی کشور از قبیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سازگاری ندارد و از همین رو وزیر وقت آموزش و پرورش، دکتر فانی در آن جلسه اعلام کرده است که به قسمت هایی از این سند که با مبانی انقلابی ما سازگار نیست، تعهد نمی دهیم اما در هر حال این سند امضا شده است و سخنرانی ایشان متن سند را تغییر نمی دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در آخرین ماده از سند 2030 امضا کنندگان متعهد شده اند که به تمامی مواد سند عمل می کنند و ضمنا در ماده 5 می گوید «سطوح مختلف توسعه ملی به همه کشورها مربوط می‌شود، تفاوتی میان کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه وجود ندارد، اهداف یادشده منسجم و جدایی‌ناپذیرند.»

دیوان عدالت اداری تعهد ایران به 2030 را ابطال کند

آیت الله علم الهدی با تأکید بر بی فایده بودن حق تحفظ اعلام شده از سوی دولت ایران در جایگاه حقوقی این سند، تصریح کرد: قید تحفظ مطرح شده همین است که وزیر آموزش‌ و پرورش در صحن علنی این قید تحفظ را قرائت کرد که حرف زدن غیر متن سند است. بعد از امضا کردن هم زیر امضا این متن را نوشته اند اما نه آن حرف زدن و نه آن امضا در حالی که با اصل سند تعارض دارد، از نظر حقوقی هیچ ارزشی ندارد.

وی در پایان با اشاره به اصل 170 قانون اساسی مبنی بر اختیار قانونی دیوان عدالت اداری در ابطال معاهدات مخالف قانون اساسی، گفت: امیدواریم با وجود شخصیت غیرتمندی مانند آیت الله آملی لاریجانی در سمت ریاست قوه قضاییه، ایشان با همت و قدرت وارد عرصه شوند و دیوان عدالت اداری این تعهد را ابطال کند./820/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات