۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۵
کد خبر: ۵۰۲۸۵۳
امام جمعه سابق آمل:

سیاستمداران روش امام خمینی را در عمل اجرایی کنند

حجت الاسلام ابراهیمیان گفت: سیاست مداری که قلم و زبان او آلودگی داشته باشد سیاست مدار مکتب امام خمینی(ره) نیست و نباید ادعای پیروی مکتب این وجود گرانقدر را داشته باشد.
جت الاسلام ابراهیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه امشب در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در مصلی بزرگ قدس آمل برگزار شد اظهار داشت: امام خمینی(ره) عالم، فقیهی و سیاستمدار برجسته ای بود که با ارتحال این بزرگ مرد اشک میلیون ها نفر در داخل و خارج از کشور سرازیر شد.

وی بیان داشت: ارتحال بزرگ مردی که منجی اسلام و دین بود که در پنج سالگی پدربزرگوارشان را از دست داد و دردامن مادری بزرگ، ریاضیدان و منجم بزرگ شد که از امام شخصیتی ساخت که بعد از ائمه معصومین(ع) شایستگی الگو بودن دارد و اینگونه مجالس در راستای شایستگی ای وجود گرانقدر است.

امام جمعه سابق شهر وین اتریش تصریح کرد: در دنیا انقلاب های بسیاری صورت گرفت و رهبران انقلاب در ذهن خود آرمانهایی داشتند اما امام خمینی(ره) یک فرد آرمانی بود که رنج ها و مشقت ها را برای شجره طیبه اسلام که هدف متعالی او بود راحت می دید.

حجت الاسلام ابراهیمیان ادامه داد: اسلام زمان عثمانی تا قلب اروپا رفته بود و در سده های اخیر از اسلام و حاکمیت اسلام خبری نبود اما مسجد و قرآن بود و عالم را سرمایه داری غرب و کمونیست شرق دو تکه کردند که هر دو خطرناک بودند و درداخل ایران و کشورهای اسلامی عده ای کوچک بچه های مذهبی می خواستند انقلابی شوند که مارکسیست می شدند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اسلام بعنوان یک نظام مدیریتی در عالم مطرح نبود و ضعفها زیر دست و پا له شده بودند و کسی نبود که به فریاد آنها برسد.

امام جمعه سابق آمل تصریح کرد: امام بزرگوار از ائمه اطهار خوب درس گرفت و در دفاع از اسلام از سید الشهدا(ع) و در دفاع از محرومان از امام علی(ع) الگو گرفت.

وی با بیان این که انقلابی بودن را از امام خمینی(ره) بیاموزیم، گفت: این وجود گرانقدر از توحید آموخت و به لحاظ معرفتی در اوج عرفان بود که دلش برای مردم می سوخت.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: امام خمینی(ره) در انجام هر کار بزرگی خودش را به پرودگار عالم وصل می کرد و از آن نقطه نیرو وانرژی می گرفت و ایشان اسلام فراموش شده را در متن زندگی و روابط سیاسی مردم قرارداد.

حجت الاسلام ابراهیمیان تصریح کرد: آمریکا یک پیمان بیش از صد میلیون دلاری را با عربستان برای خرید اسحله امضا کرد و عربستان بسیار خطرناک و مرموز است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تمام نگرانیشان این است که انقلاب اسلامی ایران با ادبیات اسلامی جای آنها را گرفت و عربستان با پولی که داد عالم اسلام را خام کرد و گمان می کند با خرید اسلحه می تواند مشکل خود را حل کند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) از طریق توسل و انس با قرآن در پرتو قرآن رشد کرد، گفت:  اگر صبر و تقوا پیشه کنیم مکر دشمنان را از میان می بریم و امام قرآنی بود که فرمودند آمریکا نمی تواند هیچ غلطی کند.

امام جمعه سابق آمل ادامه داد: امام خمینی(ره) خوب مسائل را می فهمید چرا که قرآن در تار وپود او بود و برجستگی امام در برابر سیاست مداران عالم قرآنی بود.

حجت الاسلام ابراهیمیان تصریح کرد: سیاست مداری که قلم و زبان او آلودگی داشته باشد سیاست مدار مکتب امام خمینی(ره) نیست و نباید ادعای پیروی مکتب این وجود گرانقدر را داشته باشد./۲۰۲/۱۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات