۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۰۳۱۱۵

حضور عاشقان امام راحل در خانه فرهنگ ایران در پیشاور پاکستان

مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور جمع کثیری از مشتاقان امام راحل(ره) و به میزبانی خانه فرهنگ ایران در شهر پیشاور پاکستان برگزار شد.
خانه فرهنگ ایران در پیشاور پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با حضور جمع کثیری از مشتاقان امام راحل(ره) و با سخنرانی علما، اساتید دانشگاهی و سرکنسول کشورمان، به میزبانی خانه فرهنگ ایران در شهر پیشاور پاکستان برگزار شد.

در این مراسم که عصر روز گذشته برگزار شد، علما و اساتید دانشگاه های پیشاور از جمله پرفسور منهاج الحسن رییس دانشکده تاریخ دانشگاه پیشاور و پرفسور فخر الاسلام رییس مرکز مطالعات پاکستان طی سخنانی به بیان و توصیف ویژگی های افکار و اندیشه ها و شخصیت امام راحل (ره) و نقش آن در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی پرداختند.

نوشاد خان معاون دانشگاه 'اسلامیه کالج' نیز طی سخنانی ایستادگی امام در قبال خواسته های نامشروع بیگانگان را ناشی از روحیه قوی استقلال طلبی ایشان دانست.

دیگر سخنرانان این مراسم از جمله مولانا محمد شعیب رییس شورای علما و مشایخ، سید محمد جواد هادی رییس مدرسه شهید عارف حسینی و حجت الاسلام احسان محسنی از مدرسان این مدرسه نیز درباره موضوع وحدت از دیدگاه امام خمینی(ره) سخن گفتند و بر لزوم تحقق آن در میان امت اسلامی تاکید کردند.

محمدباقر بیگی سرکنسول کشورمان در پیشاور نیز در سخنرانی پایانی این مراسم، ضمن تبیین ابعاد سیاسی و اجتماعی نهضت امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) زنده است چرا که راه و افکار و اندیشه های بلند او همچنان دنبال می شود.

وی حضور بیش از 70 درصد مردم در پای صندوقهای رای در انتخابات اخیر ریاست جمهوری پس از ٣٨ سال از گذشته انقلاب را نشانه وفاداری مردم به امام خمینی (ره) و سرزنده بودن انقلاب تحت رهبری آیت الله خامنه ای بعنوان رهبری حکیم و فرزانه دانست.

بیگی همچنین ضمن اشاره به اوضاع فعلی در کشورهای اسلامی و به ویژه خاورمیانه و اقدامات تروریستی که در حال گسترش به سایر مناطق دنیاست، بر اجلاس ریاض به عنوان اقدامی برخلاف منافع ملل منطقه و خواسته های امت اسلامی تاکید و از اندیشمندان خواست تا به اهداف حقیقی چنین اجلاسی توجه کنند.

این مراسم با صرف افطار و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا پایان یافت./994/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات