۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۵۰۳۱۷۴
آیت الله استادی:

نباید اسم امام را ببریم اما خلاف خواسته های ایشان حرکت کنیم

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با انتقاد از افرادی که از نام امام خمینی(ره) سوء استفاده می کنند، گفت: نباید اسم امام را ببریم اما خلاف خواسته های ایشان حرکت کنیم.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی شامگاه امروز در همایش بزرگداشت قیام 15 خرداد که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که نخستین زنی که به اسلام ایمان آورد، حضرت خدیجه(س) بود، گفت: ایشان باعث آرامش رسول خدا(ص) بودند و حضرت، این بانو را زیاد یاد می کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: امام راحل فرمودند، 15 خرداد روز حماسه و تولد جدید اسلام است و این قیام، قیامی انسانی، اسلامی و قرآنی بود؛ ایشان در ادامه می فرمایند، کسانی که 15 خرداد را به وجود آوردند و آن را پیگیری کردند، بشناسید، ما باید امام و این نهضت را بشناسیم و بدانیم که از ما چه خواسته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز جایی از دنیا نیست که مکتب اهل بیت(ع) را نشناسد، ادامه داد: خدمات فراوانی از سوی امام و انقلاب به اسلام شده است و امروز صدای اسلام از سراسر دنیا به گوش می رسد.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسؤولان و افراد تریبون دار، تأکید کرد: افرادی که رسانه ای در اختیار دارند، وظیفه سنگین معرفی اسلام اصیل و ناب محمدی را به جهانیان دارند.

وی تصریح کرد: ما نباید از خودمان غافل باشیم؛ مشکل بزرگ مسؤولان کشور ما این است که از دیگران زیاد صحبت می کنند اما از خود غافل هستند؛ امام خمینی(ره) تأکید زیادی بر اخلاص داشتند و عنوان می کردند که دعواهای مسؤولان الهی نیست.

آیت الله استادی با اشاره به آغاز فعالیت های امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: روزی که امام راحل نهضت را شروع کردند، برخی می گفتند کسی ایشان را نمی شناسد؛ پس چطور می شود شخصیتی که او را نمی شناختند با یک صدا و نامه همه مردم را به خود جذب می کند.

وی با تأکید بر این که برازنده حکومت اسلامی این است که براساس مبانی و ارزش های اسلامی حرکت کنیم، بیان داشت: یکی از مهمترین نتیجه انقلاب اسلامی در اثرگذاری بر افراد است؛ اگر انقلاب بر روی کسی اثرگذاری نداشته، انقلاب را درک نکرده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با انتقاد از افرادی که از نام امام خمینی(ره) سوء استفاده می کنند، ابراز داشت: نباید اسم امام را ببریم اما خلاف خواسته های ایشان حرکت کنیم؛ برخی می گویند که امام خمینی(ره) بر اتحاد تأکید داشتند اما خودشان حرف هایی می زنند که خلاف اتحاد است.

وی با بیان این که اگر ما می خواهیم اصلاح شویم، باید به احکام اسلام مقید باشیم، گفت: متأسفانه برخی خلاف سخنان رهبر معظم انقلاب سخن می گویند؛ چه معنی دارد وقتی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند فلان چیز هست اما برخی می گویند، نه چنین چیزی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به مرزها و خط قرمزهای نظام و اسلام اشاره کرد و گفت: برخی اختلافات را که می بینیم، تصور می کنیم که فرد از مرزها و خط قرمزها خارج شده است؛ انقلابی بودن مرز دارد و نباید خارج از مرزهای انقلاب حرکت کنیم./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات