۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۰۳۸۸۹
آیت الله سعیدی:

دشمن به دنبال اسارت علمی نیروهای انقلاب است

امام جمعه قم علت هراس دشمن از نیروهای انقلاب را ورود آنها به عرصه های ممنوع علم و پژوهش ازیابی کرد و گفت: دشمن از دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی به شدت در هراس است.
نمازجمعه قم به امامت آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار با محمد حیدری سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای مؤثر در عرصه علمی کشور است، گفت: امروز به لطف جهاد دانشگاهی مشکل ناباوری در کشور حل شده است.

وی افزود: افرادی که با نیت خالص برای رضای خداوند متعال کار کنند جهادگرانی هستند که خداوند متعال راه‌ها را به آنها نشان می‌دهد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس جهاد استوار شده است، گفت: مردم در قیام خود جهادگرانه وارد شده و با جان، مال و آبرو خود برای رسیدن به پیروزی تلاش کرده‌اند به همین علت خداوند درهای نعمت را روی ملت باز کرده است.

وی از تاکید رهبر انقلاب اسلامی نسبت به داشتن روحیه جهادی یاد کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها از مدیریت جهادی تقدیر کردند چرا که مدیریت جهادی کشور را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد؛ پیشرفت‌های کنونی در عرصه‌های مختلف علمی نشان می‌دهد که به لطف خداوند متعال افراد بسیاری به دغدغه‌های رهبری توجه دارند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: گاهی مدیرانی در عرصه مدیریت کشور وارد می شود که رهنمودهای رهبری را  خوبی درک نمی کنند به همین علت رشد علمی کشور بسیار کند پیش می رود.

وی افزود: افرادی در بیرون مرزها می‌دانند که اگر جهادگران ایرانی به برخی عرصه‌ها وارد شوند دیگر به خارجی‌ها کاری ندارند و دلبستگی و وابستگی علمی معنایی نخواهد داشت.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال اسارت علمی نیروهای انقلابی هستند، گفت: علت هراس دشمن از نیروهای انقلاب ورود آنها به عرصه های ممنوع علم و پژوهش است و دشمن از دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی به شدت در هراس است.

وی با بیان اینکه دلبستگی به دشمن برای آخرت افراد هیچ ثمره‌ای ندارد، اظهار کرد: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی عمل کردیم و به پیروزی رسیدیم در شرایط کنونی نیز آن روحیه را دنبال می‌کنیم تا دشمنان به هر میزانی که توطئه می‌کنند نتوانند به نتیجه برسند.

آیت‌الله سعیدی افزود: افرادی که درک نمی‌کنند را باید واردار به درک کنیم و باید به میزانی قوی باشیم تا سنگ‌های سنگ‌اندازان تاثیرگذار نباشد و در عرصه‌های مختلف بتوانیم به شگفتی برسیم.

وی با اشاره به اینکه زندگی مردم جامعه اسلامی باید اصیل، درون‌زا و دانش‌بنیان باشد، گفت: در عرصه‌های مختلف به دانش و تجربه کشورهای مختلف توجه داریم اما محوریت را باید بر توانمندسازی ظرفیت های داخلی قرار دهیم./۹۶۸/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات