۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۰۴۳۵۰
حجت الاسلام قطبی مطرح کرد؛

اهمیت ورود مبانی و ادبیات قرآنی به حوزه شعر و ادبیات فارسی

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به تلاش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای شناسایی و مقابله با مشکلات فرهنگی، گفت: حوزه ادبیات بستری عظیم و گسترده برای انجام فعالیت‌های مختلف در حوزه قرآنی و ادبیات قرآنی دارد و لازم است به خوبی به آن پرداخته شود.
حجت الاسلام قطبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی شب گذشته در آیین اختتامیه جشنواره شعر قرآنی کودک اصفهان با اشاره به تلاش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای شناسایی مشکلات و مسائل اصلی و بحرانی مسائل فرهنگی، گفت: از 3 سال پیش مسأله محوری با رویکرد شناسایی و بررسی کانون‌های بحران فرهنگی در دستور کار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان قرار گرفته است.

میز تخصصی برای بحران‌های فرهنگی در دفتر تبلیغات تشکیل شده است

وی در ادامه به تشکیل میز تخصصی در زمینه شناسایی و مقابله با بحران‌های فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل و مشکلات مهمی که در حوزه ادبیات وجود داشت ضعف‌های بسیار در زمینه حضور ادبیات قرآن کریم در فرهنگ عمومی بود که تا حد زیادی به آن پرداخته شده است و تلاش کرده ایم این مشکلات را برطرف کنیم.

حجت الاسلام قطبی ورود ادبیات قرآنی به فرهنگ عامه و حوزه ادبیات فارسی را از راهکارهای مهم نشر و ترویج ادبیات قرآنی دانست و تصریح کرد: حوزه ادبیات بستری عظیم و گسترده برای انجام فعالیت‌های مختلف در حوزه قرآنی و ادبیات قرآنی دارد و لازم است به خوبی به آن پرداخته شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان اینکه به منظور مشخص شدن نتیجه برنامه ریزی‌ها و تلاش‌هایی که در راستای ورود ادبیات قرآنی به ادبیات فارسی انجام گرفته است، محدوده فعالیت در این زمینه را قدری کمتر کرده‌ایم، اظهار کرد: آرمان ما در این عرصه به صورتی بوده است که بتوانیم نسل کودک و نوجوان را به صورت منطقی و بر اساس باورهای قلبی با قرآن کریم مأنوس کنیم.

شاعران افسران جنگ نرم هستند

وی با اشاره به سختی‌ها و حساسیت‌های عرصه شعر کودک و نوجوان، عنوان کرد: به زودی شاهد پخش برنامه‌ای در 25 قسمت از مشاعره شاعران با محوریت قرآن کریم در اصفهان خواهیم بود، شعر قرآنی و ترویج این سبک شعری دارای اهمیت خاصی است و باید به آن توجه داشت، شاعران افسران جنگ نرم هستند که می‌تواند اثرگذاری خاص و ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

حجت الاسلام قطبی خاطرنشان کرد: کسانی که خود را به قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) متصل کرده‌اند در طول تاریخ ماندگار گشته‌اند و کسانی هم که از ایشان فاصله گرفته‌اند خود را به دست فراموشی سپرده و اثری از آنها وجود ندارد./1304/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات