۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۰۴۸۴۷
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه؛

حوزه علمیه بایستی در موضوعات مهم کشور ورود پیدا کند

حجت‌الاسلام ربانی، اختلاس، دزدی‌ها، باندبازی‌ها و سو استفاده‌ها از بیت‌المال را از جمله مشکلات کشور دانست و ابراز کرد: حوزه علمیه بایستی در موضوعات مهم کشور ورود پیدا کند و راه‌حل برون‌رفت از این وضعیت را ارائه دهد.
شناخت چهره دشمن

حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی نماینده طلاب و فضلای میانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با در نظر گرفتن وضعیت فعلی اقتصاد موجود در کشور ابراز کرد: حوزه لازم است در بخشی از موضوعات کلان نظام سرمایه‌گذاری‌های علمی پژوهشی را انجام دهد و خودمان را به یک فعالیت‌های شعاری و اظهارنظرهای برگرفته از مسائل دوستانه قانع نکنیم.

وی پاسخ به مسائل و مشکلات موجود در جامعه را بر عهده حوزه دانست و اظهار داشت: تحلیل و بیان مبانی اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بر عهده حوزه است که باید بر اساس داشته‌های دینی و ایده‌های پیامبر اکرم(ص) در مدینه و مکه به اسناد قابل ‌اتکا برسد.

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه گفت: در جامعه با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستم، بنابراین برای تمرکز بیشتر نخست بایستی به مشکلاتی که مهم‌تر هستند پرداخته شود.

وی رشد فروشگاه‌های کلان در کشور را یکی از دلایل بیکاری در جوانان دانست و تصریح کرد: فروشگاه‌های بزرگ با تبلیغات گسترده‌ای که انجام می‌دهند مردم را به‌سوی خودشان می‌کشانند که به‌تبع این خیلی از کاسب‌های سنتی بیکار می‌شوند.

عضو مجمع نمایندگان بابیان اینکه کشور ایران همیشه با اردوگاه شیاطین، غرب و صهیونیست در حال جنگ است و صلحی با آن‌ها ندارد، اظهار داشت: برخی از مسؤولان نظرشان بر این است که چون برجام را امضا کردیم؛ بنابراین صلح اتفاق افتاده، درحالی‌که نظر رهبر معظم انقلاب و خیلی از دولت‌مردان این نیست.

حجت‌الاسلام ربانی گفت: دشمنان در هر شرایطی به دنبال ضربه زدن به‌نظام مقدس هستند و نبایستی فریب خنده‌های ظاهری آن‌ها را بخوریم، درواقع آن‌ها می‌خواهند ما که به‌کلی وجود نداشته باشیم؛ بنابراین بایستی غافل نشویم و مواظب مکر دشمن باشیم و از مبارزه کردن خسته نشویم.

وی افزود: در برخی مواقع اهل‌بیت(ع) در مقابل دشمنان یک سری تغییر تاکتیک و رفتار می‌دادند اما به این معنا نبود که با شرک و کفر هم‌پیمان شدند و صلح کردند، جنگ همیشه هست، بنابراین وقتی جنگ هست ما باید آسیب های آن را بپردازیم.

نماینده طلاب و فضلای میانه بیان کرد: آیا می‌شود بگوییم ما می‌خواهیم در خط مقدم جبهه مقابله با شرک، کفر و صهیونیست باشیم و عوارضش را نپردازیم، بنابراین بایستی در این راه فرهنگ‌سازی کنیم و مردم را به صبر و استقامت دعوت کنیم.

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به توانمندی‌های موجود در کشور گفت: امروزه سو مدیریت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور ما محسوب می‌شود، درواقع ما مدیریت قوی می‌خواهیم که به قدرت‌ها و نعمت‌های داخلی توجه کند و آن‌ها را در جهت رشد کشور بکار بگیرد.

 وی اختلاس، دزدی‌ها، باندبازی‌ها و سو استفاده‌ها از بیت‌المال را از جمله مشکلات کشور دانست و ابراز کرد: حوزه علمیه بایستی در موضوعات مهم کشور ورود پیدا کند و راه‌حل برون‌رفت از این وضعیت را ارائه دهد.

 عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اظهار داشت: مدیریت منابع، امکانات و استفاده بهینه از آن‌ها یکی از مهم‌ترین سرشاخه‌های برون‌رفت از این بحران ‌است./875/ 302/ص

 

ارسال نظرات