۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۰۴۹۸۵

مرگ ناگهانی از عقوبت های بدحجابی و فساد اخلاقی در جامعه است

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: یکی از عقوبت های افزایش زنا و فساد اخلاقی در جامعه مرگ ناگهانی است.
حجاب اجتماعی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زنجانی استاد حوزه علمیه خواهران، امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که حجاب فریضه است و باید دقت کرد که فریضه قانون واجب الهی و تغییر ناپذیر است بنابراین به مرور زمان حتی در اثر مصلحت نمی توان این قانون را تغییر داد، گفت: حجاب یکی از فریضه های خداوند بر زنان و مردان مؤمن است.

وی با اشاره به این که منشاء بسیاری از فسادهای اخلاقی عدم پایبندی به حجاب و حیا است، گفت: زنا و مفاسد اخلاقی برکت را از جامعه دور کرده و موجب مرگ ناگهانی می شود.

وی افزود: اگر می خواهیم فرزندان ما به حجاب و عفاف پایبند باشند باید از همان ابتدا فرهنگ حجاب و عفاف را به آنها آموزش داده و آنها را بر مبنای جنسیت تربیت کرده و حریم ها را به آنها یادآوری کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: دختری که تا سن تکلیف لخت و عریان است و به راحتی با افراد نامحرم در ارتباط است به طبع با رسیدن به سن تکلیف، پوشش کامل و یکباره برای او دشوار خواهد بود و اگر چنین دختری در خانه و با حضور والدین به حجاب پایبند باشد دلیل نمی شود که در نبود والدین و عدم نظارت آنها نیز حجاب را رعایت کند.

خانم زنجانی ادامه داد: باید دختران سه تا چهار ساله خود را از همان ابتدا با حجاب آشنا کرده و فرهنگ پوشش را کم کم به آنها آموزش دهیم تا با رسیدن به سن تکلیف حجاب و پوشش کاملی داشته باشند.

وی افزود: پوشش برای دختران مصونیت است و نه محدودیت و با تبیین خطراتی که در انتظار دختران بی حجاب و بدحجاب است می توان زمینه پایبندی هر چه بیشتر فرزندان خود را به حجاب و عفاف فراهم کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که در خانواده ها باید از همان نخست حریم میان محرم و نامحرم رعایت شود، یادآور شد: در خانه ای که حریم رعایت نمی شود مفاسد زیاد شده و آن خانه ای محلی برای رفت و آمده شیاطین شده و بذر گناه در چنین خانواده ای به خصوص در قلب جوانان ریشه زده و موجب انحراف دینی و اخلاقی آنها می شود./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات