۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۰۴۹۸۹
امام جمعه بابلکنار:

سند ۲۰۳۰ استقلال کشور را هدف گرفته است

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه سند آموزشی ۲۰۳۰ استقلال کشور را هدف گرفته است، گفت: محتوای سند آموزشی ۲۰۳۰ در تضادی آشکار با مبانی دینی و اعتقادی ما است، اما برخی می خواهند در مقابل هر گونه انحراف در کشور سکوت کنیم.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امروز در جمع فرماندهان و اعضای شورای بسیج پایگاه های جاده گنج افروز بابل در مسجد جامع مرزیکلا با اشاره به دستور آتش به اختیار فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری به نیروهای جوان انقلابی، گفت: دانشجویان و عناصر جوان انقلابی با این فرمان رهبری دیگر نباید منتظر دستور و حرکتی از سوی مسؤولان فرهنگی باشند و باید به صورت جهادی وارد عرصه مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان شوند.

وی افزود: دشمن به صورت تمام عیار و با تمام ظرفیت خود علیه فرهنگ دینی و اسلامی وارد عمل شده است و دیگر با این ضعف هایی که از سوی دستگاه های فرهنگی دیده می شود، به آنها در مقابله با دشمن امیدی نیست.

مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با قیاس این فرمان با دوران روزهای نخستین انقلاب، خاطرنشان کرد: در روزهای نخستین انقلاب و هجمه گسترده نیروهای ضد انقلاب و عوامل نفوذی دشمنان خارجی، این عنصر مردمی بودند که برای حفظ و صیانت از امنیت در قالب بسیج و کمیته های مردمی توانستند امنیت را به کشور برگردانند.

وی ادامه داد: امروز هم برای مقابله با شبیخون گسترده دشمنان علیه فرهنگی ملی و دینی ما، باید همه نقاط کشور در مقابل این هجمه دشمنان سنگربندی شود و این تنها با افسران جنگ نرم و نیروهای جهادی مؤمن داخلی میسر است.

حجت الاسلام بابائیان با انتقاد از ناکارآمدی متولیان فرهنگی در کشور، تصریح کرد: فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی در حقیقت یک اعتراض تلخ به متولیان و مسؤولان فرهنگی کشور است.

وی نمونه آشکار ناکارآمدی و ضعف فرهنگی در کشور را پذیرش بی سر و صدای سند 2030 دانست و اظهار داشت: متأسفانه دستگاه های فرهنگی به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بسیاری از نهادهای و سازمان های نظارتی نتوانستند کارآیی لازم را در مقابل اجرای این سند در کشور داشته باشند و اعتراض مقام معظم رهبری افراد را از خواب غفلت بیدار کرد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه سند آموزشی 2030 استقلال کشور را هدف گرفته است، گفت: محتوای سند آموزشی 2030 در تضاد آشکار با مبانی دینی و اعتقادی ما است، اما برخی ها می خواهند تا در مقابل هر گونه انحراف آن ها در کشور سکوت کنیم.

وی افزود: زدن برچسب هایی نظیر افراطی و تند به مدافعان دین و ارزش های اسلامی، آنها را از گفتن حقیقت و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باز نمی دارد.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به جایگزین کردن سند آموزشی 2030 به جای سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش از سوی دولت، خاطرنشان کرد: حتی اگر از درستی و یا نادرستی سند آموزشی 203 بگذریم تهیه سندی آموزشی برای کشور اسلامی و انقلابی با آن تمدن عظیم تاریخی از سوی عناصری در خارج از کشور جای سؤال و تأمل دارد.

وی ادامه داد: مسؤولان باید براساس قانون عمل کنند و در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند نه اینکه شاهد برخی عبارات ناشایست خطاب به منتقدان سند 2030 از سوی مسؤول عالی اجرایی کشور باشیم./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات