۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۰۵۰۳۶
در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛

کتاب «زن در قرآن» نقد و بررسی می شود

جلسه «نقد قبل از چاپ کتاب زن در قرآن»، ۲۷ خرداد در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه «نقد قبل از چاپ کتاب زن در قرآن»، دوشنبه 27 خرداد از ساعت 8:30 تا 10 صبح در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

کتاب «زن در قرآن» اثری از گروه علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین بستان، استادیار گروه علوم اجتماعی این پژوهشگاه و حجت‌الاسلام رضا دهقان‌نژاد تألیف شده است.

ناقد جلسه «نقد قبل از چاپ کتاب زن در قرآن»، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی نژاد رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده است.

شایان ذکر است، مباحث این كتاب در قالب دوازده فصل تنظيم گرديده است. سه فصل آغازین کتاب، پاره‌ای از مباحث مبنائی انسان‌شناختی و ارزش‌شناختی را در بَر دارد.

فصل نخست این کتاب به موضوع كلّي انسان‌شناسي و ويژگي‌هاي عام انسان در قرآن مي‌پردازد؛ فصل دوم، بحث جايگاه ارزشي زن از منظر قرآن و پاسخ به برخي شبهات در اين زمينه را دنبال مي‌كند و فصل سوم، بر بحث تفاوت‌هاي تكويني زن و مرد تمرکز می‌یابد. در فصل چهارم، موضوع زنان و ازدواج بررسي شده است.

فصل‌هاي پنجم و ششم به بررسي وظائف و حقوق زن در نقش‌هاي همسري و مادري و فصل هفتم به مسئلة جایگاه زن در مدیریت خانواده اختصاص يافته‌اند. در فصل هشتم، مسئلة خشونت خانگی بر ضدّ زنان بررسی شده است و فصل نهم به بحث حريم‌شناسي ارتباط زن و مرد و بيان فلسفه و اقسام محدوديت‌ها در اين خصوص مي‌پردازد.

 فصل دهم بر نقش‌هاي اجتماعي و سیاسی زنان متمركز شده است. در فصل یازدهم، پاره‌اي از تفاوت‌ها درحقوق اجتماعي زن و مرد مطرح مي‌شوند و سرانجام، فصل دوازدهم به معرفي الگوهاي قرآني زن اختصاص يافته است.

این جلسه روز شنبه ۲۷ خرداد از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۰ صبح در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم ـ‌ پردیسان ـ بلوار دانشگاه ـ میدان علوم برگزار می‌شود./878/پ203/س

ارسال نظرات