۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۰۵۰۷۴
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد:

امام علی کامل‌ترین اسوه بندگی است

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) رهایی محض از دنیا را از شاخصه‌های برجسته امام علی (ع) توصیف کرد و گفت: بهترین الگوی بندگی برای بشریت امام علی (ع) است.
حبیب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب در برنامه سحرگاهان حرم آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد به تشریح سیره عبادی و سیاسی امام علی (ع) پرداخت و عنوان داشت: تاریخ نقل کرده است که امام علی (ع) آخرین افطار خود را در منزل دخترش ام‌کلثوم قرار داده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) بابیان این که در روایت آمده است که سر سفره افطاری آن شب غذای موجود ۲ قرص نان جو و مقداری شیر و نمک بوده است، اظهار داشت: تاریخ گواهی داده است که امام علی (ع) به دخترشان فرمودند «دخترم؛ تاکنون نشده که پدرت با ۲ خورشت افطار کند. دخترم؛ شیر را بردار، من با همان نان‌ونمک افطار می‌کنم.»

کارشناس برنامه سحرگاهان حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به این‌که تاریخ پس از نقل این روایت به بیان راهبردی حیاتی در سیره اقتصادی برای مؤمنان از سوی امیرالمؤمنین پرداخته است، ابراز داشت: نقل‌شده است که حضرت در ادامه این خطاب به دخترشان فرمودند «هیچ‌کس نیست که خوراک و نوشیدنی و پوشاک او نیکو و لذت بخش باشد مگر اینکه در فردای قیامت ایستادن او در برابر خدای عزوجل طولانی شود. در حلال دنیا  حساب است و در حرام آن عقاب.»

وی ادامه داد: امام علی (ع) در اهمیت انفاق فرموده است «إنَّ أحَبَّ المُؤمنِینَ إلَی اللّه ِ مَن أعانَ المُؤمِنَ الفَقیرَ مِنَ الفَقرِ فی دُنیاهُ و مَعاشِهِ؛ محبوب‌ترین مؤمن نزد خداوند، کسی است که مؤمن فقیری را، در تنگدستی دنیا و گذران زندگی، یاری رساند.»

کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که ماه رمضان الگوی های کامل انفاق را به بشریت اهدا کرده است، اظهار داشت: دهم ماه رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) است، بانویی که در شب ازدواج خود با پیامبر اکرم (ص) تمام اموال خود را به ایشان بخشید و مسیر تبلیغ اسلام را فراهم کرد.

وی افزود: ۱۵ ماه رمضان سالروز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، کریم اهل‌بیت علیهم‌السلام است چنانکه تاریخ نقل کرده است که حضرت حداقل سه بار کامل تمام اموال خود را انفاق کرده است این در حالی است که اسوه کامل انفاق در امام علی (ع) خلاصه می‌شود که سالروز شهادت این امام همام در بیست و یکم ماه مبارک رمضان واقع‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد رهایی محض از دنیا را از شاخصه‌های برجسته امام علی (ع) توصیف کرد و گفت: بهترین الگوی اسوگی برای بشریت امام علی (ع) است این در حالی است که امام در کعبه چشم به دنیا گشوده که این واقعه خبر از قبله روحی و معنوی بودن امام برای انسان‌ها می‌دهد چنانکه عروج ملکوتی ایشان در محراب عبادت و با الگوی شهادت به رستگاری خداوند متعال بود.

کارشناس برنامه سحرگاهان حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به این‌که مؤمن حقیقی عاشق و شیفته فریضه نماز است، ابراز داشت: شیفتگان و مؤمنان ولایت امیرالمؤمنین (ع) باید نماز اولین عشق رفتاری‌شان در دنیا باشد.

کارشناس رسانه ملی در پایان استغفار زیاد در شب نوزدهم را آخرین سیره ثبت‌شده از امام علی (ع) در تاریخ توصیف کرد و اظهار داشت: استغفار اساس بندگی مؤمن را شکل می‌دهد؛ بر این اساس در سحرگاهان باقی‌مانده مؤمنان از استغفار در درگاه احدی غافل نمانند./۸۳۷/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات