۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۰۵۲۷۰
آیت الله توکل:

جایگاه نماز شب از اسرار مخفی اهل بیت است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که جایگاه نماز شب از اسرار مخفی اهل بیت(ع) است، گفت: بنا به روایات درب های بسته و گره های کور زندگی با نماز شب برای انسان باز می شود.
آیت لله توکل در بندپی شرقی آیت لله توکل در بندپی شرقی آیت لله توکل در بندپی شرقی آیت لله توکل در بندپی شرقی آیت لله توکل در بندپی شرقی آیت لله توکل در بندپی شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مردم بندپی شرقی در سید نظام الدین با بیان این مطلب که برای سیر در وادی الهی باید در ابتدا شناختی درست از این عالم داشت، گفت: دنیا به تعبیر اهل عرفان عالم ملک است و زمانی که از این عالم بیرون می رویم در عالم ملکوت قرار خواهیم گرفت که وسعت آن قابل قیاس با دنیا نیست.

وی ادامه داد: ملک و ملکوت در سیطره خدای عالم است و هریک قوانین مخصوص به خود را دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیات 2 و 3 سوره طلاق، اظهار داشت: تقوا بنا بر وعده الهی موجب خروج انسان از بن بست های زندگی مادی می شود زیرا این دنیا مکان ابتلائات است.

وی ادامه داد: خداوند در سوره اعراف هم به انسان های با تقوا وعده نزول برکت های زیاد داده است و اگر فردی مدعی تقوا این برکت ها را در زندگی خود نمی بیند، در نوع تقوای خود تجدید نظر کند.

آیت الله توکل یکی از مقام های بلند را برای انسان مقام محمود دانست و تاکید کرد: مقام محمود به انسان هایی که خود را مکلف به خواندن نمازشب می کنند، داده می شود.

وی افزود: برکت های نماز شب آنقدر زیاد است که برای انجام قضای نمازشب فوت شده هم تاکید های زیادی وجود دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که خداوند از عقاب انسان های نماز شب خوان در قیامت می گذرد، تصریح کرد: ارزش نماز شب از اسرار مخفی اهل بیت(ع) است که انسان ها از آن غافل هستند.

وی ادامه داد: درب های بسته و گره های کور بنا به روایات با نمازشب برای انسان باز می شود.

آیت الله توکل به سیره اهل بیت(ع) در ادای نماز شب حتی در سخت ترین شرایط پرداخت و تاکید کرد: حضرت زینب که در روز عاشورا سخت ترین مصیبت تاریخ بر ایشان وارد شد، حتی نماز شب را در آن شرایط ترک نکرد.

وی با تاکید بر خواندن دقیق و تفکر در آیات سوره ممتحنه، گفت: خداوند در قرآن برای مومنان در جهت سیر تکامل معنوی و ایمانی الگوهایی را معرفی می کند که در مقابل جریان منحرف و بی ایمان با صراحت از آن ها بیزاری می جویند و حضرت ابراهیم(ع) از جمله این الگوهای برجسته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان بر این مطلب که ما راهی میانه بین حق و باطل نداریم، خاطرنشان کرد: در کشور عده ای با صراحت علیه مبانی حجاب، ارزش های الهی و دینی موضع می گیرند و برخی ها از آشتی با آنها سخن می گویند که این سخنان بر خلاف مبانی قرآنی و اسلامی است./202/1313/ب1

ارسال نظرات