۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۳
کد خبر: ۵۰۵۳۲۵
حجت الاسلام رنجبر:

عنایت و عدم اعطای خدا بر اساس حکمت و به مصحلت انسان است

کارشناس دینی رسانه ملی تأکید کرد: اگر انسان از خدا چیزی طلب کرد و او این عنایت را انجام داد و یا این عطا صورت نگرفت هر دو خوب بوده و خیر محسوب می شود چون خداوند نور و خیر محض است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: از شکر جز شیرین کردن تلخ ها و کام ها کار دیگری انتظار نمی رود.

وی افزود: از ماه جز نور، روشنی و روشنایی چیزی سراغ نداریم، خدا مثال گلستان و ماه را دارد؛ خدا کسی است که انسان هربار سراغ او برود دست خالی بر نمی گردد، اگرانسان تلخ باشد می تواند با عنایت الهی شیرین کام شود.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که از خداوند متعال جز خیر و خوبی چیزی سراغ وجود ندارد، اظهار داشت: دادن و گرفتن های خداوند بر اساس حکمت و در جهت منافع و مصلحت انسان است که ایمان باید به این مسأله ایمان داشته باشد.

وی ادامه داد: امام راحل در شرح دعای سحر می فرماید اگر انسان از خداوند چیزی طلب کرد و او این عنایت را انجام داد و یا این عطا صورت نگرفت هر دو خوب بوده و خیر است چون خداوند متعال نور و خیر محض است.

حجت الاسلام رنجبر ابراز داشت: یک مادر با یک دنیا محبت و مهر غذا را لقمه می کند و در دهان فرزند خود می گذارد، یک زمان همین مادر با محبت، وقتی فرزندش لقمه ای را از روی خاک برداشته و به دهان می گیرد لقمه را با عصبانیت و خشم از دهان او بیرون می کشد و او را تنبیه می کند.

وی عنوان کرد: سؤال می شود که کدام یک از این رفتارها خیر است که باید پاسخ داد هر دو رفتار خیر به شمار می رود و هر دو ریشه در لطف و مهربانی دارد، از این رو خداوند متعال نور و خیر محض است و بدون آمیختگی با ظلمت کمال است و روشنایی بدون اختلاط با تیرگی است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس انسان ها در هر زمانی باید به  کارها و تصمیمات الهی ایمان داشته باشند و آن ها را به خیر و مصلحت خود بدانند و در زمان سختی ها صبر لازم را داشته باشند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات